۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83026425
T T
۰ نفر

78 قطعه زمین به جوانان قشمی واگذار شد

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹
کد خبر: 83026425
78 قطعه زمین به جوانان قشمی واگذار شد

قشم - ایرنا - مدیر زمین و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با هدف تقویت كانون خانواده در این جزیره و به مناسبت عیدهای قربان و غدیر، 78 قطعه زمین به عنوان عیدی سازمان منطقه آزاد قشم به جوانان بدون مسكن شهر سوزا واگذار شد.

به گزارش ایرنا، احمد دیرستانی روز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام كرد: این قطعه ها به وسعت 200 تا 300 متر و با قیمت هر متر مربع 350 هزار ریال به افراد معرفی شده از سوی شورای اسلامی شهر سوزا واگذار شد.
وی افزود: همچنین 30 قطعه زمین 200 تا 300 متری نیز در روستای تولا واقع در پنج كیلومتری شهر قشم با كاربری مسكونی برای واگذاری به جوانان بدون مسكن در این روستا شناسایی شد.
وی ادامه داد: این زمین ها با قیمت مصوب هر متر مربع یك میلیون و 200 هزار ریال به افراد معرفی شده از سوی شورای اسلامی روستای تولا واگذار می شود.
دیرستانی تصریح كرد: روند واگذاری زمین به جوانان بدون مسكن در نقاط مختلف جزیره قشم بر اساس بخشنامه سازمان و همكاری شورای های اسلامی در شهرهای سوزا و درگهان و همه روستاهای جزیره قشم ادامه پیدا می كند.
وی خاطرنشان كرد: دریافت كنندگان زمین می توانند با مراجعه به واحد صدور مجوز در معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و اخذ پروانه ساختمانی، نسبت به ساخت واحد خود با رعایت ضوابط و مقررات اقدام نمایند.
شهر سوزا از توابع بخش شهاب با 6 هزار و 974 نفر جمعیت در 39 فاصله كیلومتری از شهر قشم و در كنار ساحل جنوبی جزیره قرار دارد.
روستای تولا نیز با پنج هزار و 874 نفر جمعیت در پنج كیلومتری غرب شهر قشم واقع است.
جزیره قشم شامل شهرهای قشم، درگهان، سوزا و 58 روستاست و یكهزار و 500 كیلومتر مربع وسعت دارد كه از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 كیلومتر و عرض میانگین 11 كیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و حدود 300 كیلومتر خط ساحلی دارد.
7500