۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 83027618
T T
۰ نفر
كودكان آذربايجان غربي از پويش فصل گرم كتاب استقبال كردند

اروميه- ايرنا- 'فصل گرم كتاب' عنوان پويشي سراسري براي ترغيب كودكان به فعاليت هاي كتاب محور در پارك ها و تفرجگاههاست و بر اين اساس ايستگاههاي كتابخواني كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان طي تابستان امسال در پارك هاي اروميه، مهاباد، تكاب و اشنويه با استقبال خانواده ها روبرو شده است.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه در اين طرح فعاليت هاي كتاب محور مختلفي نظير قصه گويي، نقاشي و نمايش عروسكي اجرا مي شود، افزود: اين طرح تاكنون در پارك هاي حضرت پور، ساعت و تخم مرغي اروميه از ساعت 18 تا 21 اجرا شده است.
وي با اشاره به اينكه اجراي اين پويش به نهادينه‌سازي فرهنگ مطالعه در جامعه منجر مي شود، افزود: مربيان كانون در اين طرح با برپايي ايستگاه‌هاي كتابخواني در بوستان‌ها و فضاهاي عمومي و تفرجگاه‌ها، كودكان و نوجوانان را به مطالعه علاقه‌مند مي‌كنند.
وي اضافه كرد: مربيان كانون در اين ايستگاه‌ها ضمن اجراي برنامه‌هاي متنوع، خلاقانه و جذاب براي كودكان، نوجوانان و خانواده‌ها، به معرفي كانون، عرضه‌ خدمات فرهنگي، چگونگي برقراري ارتباط موثر با كودكان و نوجوانان و جذب عضو نيز مي پردازند.
وي ادامه داد: افزايش سرانه‌ امانت كتاب، غني سازي اوقات فراغت و ايجاد فضايي متفاوت در حوزه مطالعه‌ كتاب براي كودكان و نوجوانان از ديگر هدف‌هاي اين پويش است.
به گزارش ايرنا پويش 'فصل گرم كتاب' بر محورهاي موضوعي 'ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني' و 'تقويت مهارت‌هاي زندگي (تمرين زندگي)' تاكيد دارد.
شيوه‌نامه‌ تدوين شده اين پويش از سوي معاونت فرهنگي كانون پرورش فكري به مراكز كانون سراسر كشور ارسال شده و برپايي ايستگاه‌هاي عرضه خدمات فرهنگي حداقل يك روز در هفته و در صورت امكان پنجشنبه‌ها يا جمعه‌ها در فصل تابستان 1397 در اين شيوه نامه تاكيد شده است.
به گزارش ايرنا 23 مركز ثابت و 10 مركز سيار، روستايي و پستي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در آذربايجان‌غربي فعاليت‌هاي متنوع فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي را در قالب 40 نوع برنامه با محوريت ترغيب كودكان و نوجوانان به مطالعه كتاب ارائه مي كنند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين استان با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به كودكان و نوجوانان است.
7129/2093