معلمان به دنبال ايجاد نشاط اجتماعي در بين دانش آموزان باشند

اروميه- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: يادگيري مطالب درسي توام با شادي و نشاط ماندگاري بيشتري در اذهان دانش آموزان دارد و بايد معلمان اين فضا را ايجاد كنند.

ابراهيم محمدي روز يكشنبه در شوراي معاونان اداره كل آموزش و پرورش آذربايجان غربي افزود: مي توان با پويايي و توانمندي هاي خاص كانون پرورش فكري مدارس ابتدايي را شاداب تر كرد.
وي ادامه داد: دانش آموزان امروز بسيار با كتاب درسي و آزمون ها درگير هستند و نياز به شادابي و پويايي بيشتر دارند.
وي بيان كرد: بايد به جاي اينكه كودكان همواره كتابهاي درسي را با خود همراه داشته و يدك بكشند، به سوي كلاس هاي فرهنگي و علمي و يادگيري هاي غير مستقيم حركت كنند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي اضافه كرد: دوره متوسطه به تدريج از محتوا و رسالت آموزش و پرورش دور مي شود و علت آن اين است كه گامهاي اوليه از دوره ابتدايي درست برداشته نشده است.
وي بيان كرد: توجه به دانش آموزان مناطق حاشيه نشين و كم برخوردار و رشد استعدادهاي آنان مي تواند در پيشرفت فرهنگي و توسعه استان در آينده نقش مهمي را ايفا كند.
محمدي بيان كرد: دانش آموزان مستعدي كه در حاشيه شهرها و روستاها قرار دارند، بسيار زياد هستند كه به علت نبود تمكن مالي از كلاس هاي فوق برنامه باز مانده اند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي داراي 566 هزار دانش آموز است كه پنج هزار مدرسه تحصيل مي كنند؛ اين نهاد در قالب پروژه مهر آماده استقبال از سال جديد تحصيلي مي شود.
7125/2093