۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۱۰
کد خبر: 83028306
T T
۰ نفر
فعالیت عمرانی در كاهش مهاجرت از روستاها موثر است

یزد - ایرنا - نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح ها و فعالیت های عمرانی مختلف در روستاها از عوامل اصلی جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرهاست كه در این ارتباط بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نقش موثری دارد.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا صباغیان بافقی یكشنبه شب در جلسه بررسی مسائل و مشكلات عمران روستاهای شهرستان مهریز با اشاره به اینكه دولت تاكنون كارهای خوبی در این ارتباط انجام داده است، بر ضرورت تداوم آن با همكاری مردم تاكید كرد.
وی اضافه كرد: اجرای طرح های هادی روستایی و مسكن روستایی باید در این حوزه انتخابیه بیشتر پیگیری شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: دهیاران و اعضای شوراها باید در كنار دستگاه های مرتبط به خصوص بنیاد مسكن برای تسریع در انجام برنامه های عمرانی و خدمات رسانی به مردم تلاش كنند .
نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابركوه در مجلس یادآور شد: تامین زمین مورد نیاز جوانان در روستاها و تامین مسكن این قشر نقش مهمی در كاهش میزان مهاجرت به شهرها مختلف خصوصا مركز استان یزد دارد.
صباغیان از بخشداری مهریز برای رسیدگی بیشتر به عمران روستاها و تامین نظر مردم و جوانان به عنوان یك كار مهم یاد كرد و پیگیری آن را خواستار شد.
همچنین مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی یزد گفت: به بركت پیروزی انقلاب این نهاد با همكاری دستگاه ها و همراهی مردم تاكنون كارهای خوبی در روستاها انجام داده است.
علیرضا قربانی افزود: اجرای طرح هادی، واگذاری زمین، ساخت مسكن و ارائه تسهیلات برای بازسازی منازل و همكاری با دستگاه های مختلف و بخشداری ها برای انجام برنامه های عمرانی انجام شده است.
وی تصریح كرد: برای اجرای سیاست های دولت در روستاها به همكاری تمام بخش ها و پیگیری بخشداری ها و دهیاران نیاز است كه تاكنون اقداماتی انجام شد و این كارها ادامه دارد.
قربانی ابراز امیدواری كرد، بنیاد مسكن بتواند وظایف خود را در روستاها در ارائه خدمت به مردم و جوانان با همكاری شوراها و دهیاران بهتر و بیشتر انجام دهد.
همچنین بخشدار مركزی مهریز گفت: تعامل خوبی بین بخشداری و دهیاران شهرستان با بنیاد مسكن در انجام طرح های عمرانی روستاها و طرح های هادی روستایی وجود دارد.
مهدی دهقان زاده افزود: تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسكن جوانان، بازسازی منازل روستایی و همكاری در انجام طرح های عمرانی در كنار فعالیت های فرهنگی محور فعالیت مجموعه بخشداری است.
از جمعیت 50 هزار نفری مهریز 65 درصد در دهستان های ارنان، تنگچنار، بهادران، میانكوه و خورمیزات زندگی می كنند و بقیه در مركز شهرستان سكونت دارند.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/