۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83029807
T T
۰ نفر

نقشه حريم شهر قيامدشت تدوين شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر: 83029807
نقشه حريم شهر قيامدشت تدوين شد

شهرري- ايرنا- شهردار قيامدشت گفت: نقشه حريم اين شهر پس از تاييد مراجع رسمي و قانوني تدوين و از سوي استاندار تهران ابلاغ رسمي شد.

حسين تركاشوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: شهرداري موظف است نسبت به تعيين حريم منطقه خود اقدام و سه تا پنج برابر حريم شهر نقشه برداري كند.
وي تصريح كرد: خوشبختانه در فاصله كمتر از يكسال از استقرار شهرداري در شهر تازه تاسيس قيامدشت، نقشه حريم اين شهر پس از تاييد مراجع رسمي و قانوني توسط استاندار تهران ابلاغ شد.
تركاشوند با اشاره به چگونگي ابلاغ نقشه حريم شهر قيامدشت گفت: پس از تعيين نقشه حريم منطقه توسط شهرداري آن را به شوراي شهر ابلاغ و به فرمانداري ارسال شد كه در نهايت توسط كميسيون توسعه استان بررسي و مورد ارزيابي و تاييد رسمي قرار گرفت.
وي افزود: حريم شهري به محدوده حفاظتي اطراف شهرها گفته مي شود تا شهرداري بتواند براي آينده شهر اراضي را از لحاظ ساختار زيست محيطي و فضاهاي سبز حفاظت كند كه در غير اين صورت افق و آينده شهر به مخاطره مي افتد.
شهردار قيامدشت گفت: با اين نقشه تمام مالكان و بهره‌ برداران واحدهاي صنعتي، توليدي، صنفي، تجاري، كارگاهي و انبار بايد براي انجام امور حوزه مديريت شهري خود همچون ساخت‌ و ساز، عوارض كسب و پيشه و فعاليت هاي زيست ‌محيطي به شهرداري قيامدشت مراجعه كنند.
قيامدشت در 15 كيلومتري جاده خاوران و در انتهاي جنوب شرقي حريم منطقه 15 شهرداري تهران واقع شده است.
شهر قيامدشت پيش از اين در خارج از محدوده قانوني شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداري منطقه 15 تهران استفاده مي كرد كه پس از شهر شدن داراي شهرداري مستقل و در محدوده شهرستان ري قرار دارد.
9338/6003
۰ نفر