۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 83030146
T T
۰ نفر

15 تن مكمل‌ سوخت زیستی به عراق صادر شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۲
کد خبر: 83030146
15 تن مكمل‌ سوخت زیستی به عراق صادر شد

ارومیه- ایرنا- رییس پارك علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار مكمل‌ سوخت زیستی به همت شركت دانش بنیان تاكستان صنعت غرب و با هدف استفاده از سوخت های زیست محیطی به تولید انبوه رسید و نخستین محموله از این ماده به میزان 15 تن با ارزش هشت هزار دلار به كشور عراق صادر شد.

حسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مرحله بعدی نیز این شركت محموله ای به ارزش 13 هزار دلار را به عراق صادر می كند.
وی ادامه داد: شركت تاكستان صنعت غرب از واحدهای مستقر در پارك علم و فناوری آذربایجان ‌غربی بوده كه موفق به تولید مكمل‌‌های سوخت زیستی شده است.
وی بیان كرد: ظرفیت صادرات مكمل سوخت زیستی این شركت طی یك سال به بیش از 200 هزار دلار می رسد.
رییس پارك علم و فناوری آذربایجان غربی افزود: با توجه به شرایط موجود و هزینه‌های ثابت در مرحله اول صادرات، میزان سوددهی پایین است ولی در مراحل بعدی صادرات، میزان سوددهی این شركت نیز افزایش می یابد.
وی ادامه داد: ورود به حوزه صادرات یكی از برنامه‌های اصلی این پارك برای شركت‌های مستقر در سال‌های آینده بوده و در این راستا برگزاری تور‌های فناوری و شركت در نمایشگاه‌های بین المللی خارج از كشور جزو برنامه‌های اصلی این پارك به شمار می رود.
به گزارش ایرنا پارك علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یكی از اركان مهم شكل گیری و توسعه اقتصاد دانش بنیان تلاش می كند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه كشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح كشور به حمایت همه جانبه از شركت های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.
مدیران این پارك در تلاش هستند تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم كنند و نقش كلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شركت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشند.
از سال 1396 تاكنون 12 رویداد شتاب ' استارت آپ ویكند ' با حمایت پارك علم و فناوری در آذربایجان غربی برگزار شده است و در مجموع 39 ایده منتخب در مراكز رشد مراحل نخست اجرایی را طی می كند.
8135/3072
۰ نفر