۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 83030362
T T
۰ نفر

طرح های گردشگری در اردبیل 80 میلیارد ریال وام گرفتند

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 83030362
طرح های گردشگری در اردبیل 80 میلیارد ریال وام گرفتند

اردبیل - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات بانكی به صاحبان طرح های اشتغالزای گردشگری و صنایع دستی این استان از محل توسعه پایدار روستایی خبر داد.

نادر فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان تسهیلات می تواند برای 159 نفر اشتغال به دنبال داشته باشد.
او گفت: 226 طرح سرمایه گذاری گردشگری و صنایع دستی برای دریافت تسهیلات از محل تسهیلات توسعه پایدار روستایی به بانك های عامل معرفی شده كه می تواند برای 958 نفر فرصت شغلی ایجاد كند.
وی افزود: مجموع تسهیلات درخواستی این طرح ها 730 میلیارد ریال است كه از این میزان 80 میلیارد ریال پرداخت شده و 260 میلیارد ریال دیگر نیز مصوب شده و در آستانه عقد قرارداد با بانك های عامل جهت پرداخت است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین گفت: مابقی طرح ها در دست بررسی و ارائه مدارك از سوی متقاضی به بانك ها است.
فلاحی خواستار همكاری بانك ها در پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال زای گردشگری شد و بیان گفت: با توجه به اینكه پرداخت تسهیلات سقف زمانی ندارد، انتظار می رود بانك ها حامی طرح های اشتغال زا باشند.
او افزود: این تسهیلات با نرخ چهار درصد در روستاهای مرزی و 6 درصد در سایر روستاها پرداخت می شود و امتیاز قابل توجهی برای متقاضیان است.
استان اردبیل بدلیل قابلیت های متعدد گردشگری به عنوان آزمونه (پایلوت) طرح های گردشگری كشور معرفی شده است.
6018/6016