۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 83030711
T T
۰ نفر
18 موسسه با 2 هزار قرآن آموز در مهریز فعالیت دارد

یزد - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز گفت: هم اكنون 18 موسسه آموزش كلام وحی با 2 هزار نفر قرآن آموز در حوزه شهری و مناطق روستایی این شهرستان فعالیت دارد.

سیدرضا آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مربیان موسسه های قرآنی آموزش های لازم و صحیح را به كودكان و نوجوان در رشته های روخوانی، روان خوانی، صوت، لحن و تجوید ارایه می دهند.
وی ادامه داد: برگزاری كرسی تلاوت قرآن با همكاری نهادهای فرهنگی و تبلیغی، انجام مسابقات، برپایی جلسه های پرسش و پاسخ و اعزام نفرات برتر به مسابقات استانی و كشوری از دیگر فعالیت های این موسسه هاست.
این مسئول فرهنگی شهرستان اظهار داشت: تاكنون افزون بر 200
حافظ جزء كلام وحی در مهریز تربیت شدند كه در موسسات و مراكز قرآنی در زمینه‌‎های مختلف قرآنی مشغول به كار هستند.
آقایی، تعداد حافظان كل قرآن شهرستان را 15 نفر ذكر كرد و یادآور شد: از برنامه های مهم موسسات قرآنی زیرپوشش، توجه به حفظ كلام وحی توسط قرآن آموزان است .
وی در ادامه از اجرای طرح تلاوت نور در 150 باب مسجد مهریز خبر داد كه همه شب بعد از نماز مغرب و عشا یك صفحه قرآن مجید را جمعی تلاوت می كنند.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه میان مردم و قشرهای مختلف برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان انقلاب تاكید كرد و خواستار كمك های افراد خیر و علاقه مند برای بیشتر فعالیت ها شد.
به گفته آقایی گسترش موسسات قرآنی نقش مهمی در جذب جوانان و آشنایی آنها با آموزه های دینی و قرآنی دارد و دولت از این قبیل فعالیت ها حمایت می كند.
مركز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 كیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد كه 65 درصد جمعیت آن در روستاها زندگی می كنند.
7541/ 2047/