۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83031150
T T
۰ نفر

ضريب اشغال تخت بيمارستاني در آران و بيدگل 60 درصد است

۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 83031150
ضريب اشغال تخت بيمارستاني در آران و بيدگل 60 درصد است

كاشان- ايرنا- سرپرست شبكه بهداشت و درمان آران و بيدگل، ضريب اشغال تخت هاي بيمارستاني در اين شهرستان را اندكي پايين و نزديك به 60 درصد اعلام كرد.

دكتر مسعود دهقاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، علت ضريب اشغال پايين تخت هاي بيمارستاني در آران و بيدگل را كمبودهاي موجود در بخش هاي مختلف بهداشت و درمان اين شهرستان و همجواري با كاشان دانست.
وي گفت: هم اكنون نزديك به 100 تخت بيمارستاني در 2 باب بيمارستان آران و بيدگل وجود دارد كه با بهره برداري از طرح هاي بهداشتي جديد تا يكسال آينده تعداد تخت هاي بيمارستاني در اين شهرستان به 200 عدد افزايش مي يابد.
سرپرست شبكه بهداشت و درمان آران و بيدگل افزود: آمار مراجعه به اورژانس در شهرستان آران و بيدگل نسبت به ميانگين كشور بسيار بالاست؛ در يك سال گذشته 78 هزار نفر معاينه شدند و نزديك به 60 هزار نفر نيز به بيمارستان ها مراجعه كردند.
وي اضافه كرد: افزون بر 12 هزار نفر نيز يك سال گذشته در بيمارستان هاي اين شهرستان بستري شدند كه غير از بيمه، نزديك به سه ميليارد ريال يارانه پرداخت شده است.
دهقاني با اشاره به معاينه 58 هزار نفر در درمانگاه هاي آران و بيدگل عنوان كرد: همكاري 37 نفر متخصص با درمانگاه ها و وجود چهار نفر جراح در مجموعه بهداشت و درمان شهرستان موجب شده تا كمبودي در اين زمينه نداشته باشيم.
وي تصريح كرد: تخصص ها تا آبان ماه تكميل مي شوند و اميد مي رود با پيگيري ها سي تي اسكن نيز تا پايان سال جاري در شهرستان آران و بيدگل مستقر شود.
هفت مركز بهداشتي درماني، پنج پايگاه، 9 خانه بهداشت و 2 باب بيمارستان در شهرستان آران و بيدگل فعاليت مي كند.
جمعيت افزون بر 103 هزار نفري شهرستان آران و بيدگل زير پوشش خدمات بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي كاشان قرار دارد.
آران و بيدگل در فاصله 6 كيلومتري كاشان و 215 كيلومتري شمال اصفهان واقع است.
7472/8123