۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۱
کد خبر: 83031994
T T
۰ نفر

مراسم گراميداشت روز سينما در اروميه برگزار شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۱۱
کد خبر: 83031994
مراسم گراميداشت روز سينما در اروميه برگزار شد

اروميه- ايرنا- مراسم گراميداشت روز سينما شامگاه چهارشنبه/21 شهريور/ با حضور فيلمسازان آذربايجان غربي در سينما آزادي اروميه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در اين آيين با اشاره به اينكه سينما هنر هفتم است و كمتر كسي از عهده آن برمي آيد، گفت: سينما يك رسانه اثرگذار بوده و رسانه نيز در دنياي امروز، قدرت چهارم به شمار مي رود.
حجت الاسلام ناصر خداياري با بيان اينكه سينما به عنوان هنر هفتم همه هنرهاي قبلي را در خدمت مي گيرد، اضافه كرد: مقدار سود كسب شده توسط عوامل سينما در مقايسه با سود 99 درصدي نظام اقتصادي از اين صنعت بسيار كم است و سرمايه داران و اقتصاددانان از سينماگران بيشتر نفع مي برند.
وي با اشاره به نقل قول يكي از سياستمداران دنيا مبني بر اينكه ' بزرگترين ارتش دنيا را به هر كس مي دهيد، تنها سينما را به ما بدهيد تا پيروز شويم'، بيان كرد: سينما حركت هاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و اخلاقي را به بهترين شكل در جامعه بازتاب مي دهد.
وي با تاكيد بر اينكه هنرصنعت سينما منعكس كننده هويت، ماهيت، انديشه ها، اخلاق و آداب و رسوم يك جامعه است، ادامه داد: اين هنر صنعت بايد هنرمندان را از لحاظ مالي تامين كند تا اين قشر در جامعه با عزت روزگار خود را سپري كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: رسيدگي به وضعيت سينماهاي آذربايجان غربي با همكاري حوزه هنري استان جزو برنامه هاي كاري اين اداره كل قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا در اين مراسم از علي مردمي، ارتوران نجفي و زانيار محمدي نكو به عنوان فيلمسازان موفق انجمن سينماي جوانان آذربايجان و همچنين پيمان عباس زاده به عنوان فيلمبردار موفق استان تجليل شد؛ منصور باغباني پيشكسوت دنياي فيلمسازي و مدرس انجمن اين استان نيز مورد تجليل قرار گرفت.
به گزارش ايرنا در حال حاضر تنها سه سالن سينما از 12 سينماي تحت مديريت حوزه هنري آذربايجان غربي فعال است كه قدمت آنها به 67، 59 و 55 سال پيش برمي گردد؛ سه سينماي فعال اما قديمي اروميه به لحاظ استفاده از تكنولوژي روز در حد مورد انتظار نيست و نياز به ساخت سالن نمايش فيلم در اين شهر و شهرستان هاي ديگر استان به شدت احساس مي شود.
سينما شمس خوي نيز توسط بخش خصوصي از 28 شهريور 1395 با اكران فيلم محمد رسول الله شروع به كار كرد و تا حدي عطش سينمادوستان براي تماشاي فيلم هاي روز را در اين شهرستان برطرف كرد.
21 شهريور ماه، در تقويم كشور به عنوان روز سينما نامگذاري شده است؛ صنعتي كه امروزه فراتر از يك هنر و صنعت مطرح بوده و مرزهاي فرهنگي كشورها را درنورديده است.
7129/2093