۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 83032777
T T
۰ نفر
گمشدگان كویر سمنان پیدا شدند

سمنان- ایرنا- مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: پنج نفر از مسوولان كشور كه دسترسی به آنان از ظهر پنجشنبه در كویر جنوب سمنان میسر نبود با اعلام محل استقرار خود به هلال احمر بامداد جمعه پیدا شدند.

ایرج رئیسیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سفر زمینی روز گذشته سید «حسن میر شفیع» معاون وزیر راه و شهرسازی كشور و چهار كارشناس ارشد وزارت راه و شهرسازی كشور و اصفهان به استان سمنان، افزود: برقراری تماس تلفنی با این افراد از ظهر پنجشنبه امكان پذیر نبود تا اینكه ساعت پنج بامداد جمعه این افراد با تماسی وضعیت خود را اعلام كردند.
وی بیان كرد: این افراد از اصفهان عازم جندق بودند و قرار بود از مسیر جندق به جاده نیمه تمام در جنوب استان سمنان كه به گرمسار منتهی می شود بازدید كنند.
مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: میرشفیع طی تماسی كه ساعت پنج بامداد جمعه با مركز هلال احمر استان سمنان داشت محل استقرار خود و همراهان را از طریق جی پی اس به این مركز اعلام كرد.
وی بیان كرد: همه افراد سالم هستند و پایین تر از روستای علی آباد گرمسار در جنوب استان سمنان هستند.
رئیسیان گفت : ساعت 17 و 30 دقیقه پنجشنبه بی اطلاعی از این مسوولان از طریق مدیركل راه و ترابری استان به مدیریت بحران استانداری اطلاع داده و به سرعت شرایط مكانی و زمانی بررسی و سه تیم امداد نجات زمینی توسط جمعیت هلال احمر سمنان از سمت جندق، گرمسار و سمنان به سمت مسیر حركت آنان اعزام شد.
وی تصریح كرد: تیم های اعزامی به ویژه از استان سمنان از زبده ترین نیروها و آشنا به عملیات جست وجو بودند و به منطقه نیز آشنایی كامل داشتند.
رئیسیان خاطرنشان كرد : شرایط منطقه به علت حركت شن های روان، باد شدید و نبود دید كافی عملیات امداد رسانی را مختل كرده بود اما طبق بررسی ها، آذوقه كافی در اختیار این افراد بود.
وی با بیان اینكه تلاش عوامل نیروی انتظامی و ارتباطات و زیر ساخت برای پیدا كردن مكان این افراد نتیجه ای در بر نداشت، خاطرنشان كرد: مسوولان با همكاری شركت پخش فرآورده های نفتی استان ،سوخت مورد نیاز بالگرد پایگاه هلال احمر در روستای معلمان را تامین كرده بودند كه با روشن شدن هوا برای جست و جو اقدام شود.
مدیركل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان تاكید كرد: تمام نیروهای استان به خوبی برای این عملیات هماهنگ شده بودند كه این افراد طی تماسی، وضعیت خود را اطلاع دادند.
9891/6103
۰ نفر