۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83032930
T T
۰ نفر

هیات‌های مذهبی باید به سنگر اجتماعی تبدیل شود

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83032930
هیات‌های مذهبی باید به سنگر اجتماعی تبدیل شود

تهران- ایرنا- مدیركل تشكل های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: همه باید تلاش كنیم تا هیات‌های مذهبی به سنگر اجتماعی تبدیل شود.

رضا معممی مقدم روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: برگزاری مجالس مذهبی باید مقدمات یك اثربخشی اجتماعی را فراهم كند.
وی تامل در اهداف عاشورا و در مرحله بعد، تاثیرگذاری بر ارتقای رفتار اجتماعی را از دستاوردهای مجالس مذهبی برشمرد و تاكید كرد: از بستر مجالس سوگواری محرم و صفر باید بتوانیم حمایت جامعه را در مورد اولویت های فرهنگی و اجتماعی به دست بیاوریم.
معممی مقدم گفت: تاثیرگذاری بر ارتقای رفتار اجتماعی به معنی نهادینه سازی هیات های مذهبی به عنوان سنگرهای مطمئن اجتماعی است.
وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی تلاش كرده با تبیین هیات در تراز اسلامی نسبت به تبدیل هیات‌های مذهبی و عزاداری به سنگرهای اجتماعی با تقویت عرق مذهبی، عزت ملی، بده بستان اجتماعی، اعتماد اجتماعی و رضایت مندی از زندگی به این مهم جامه عمل بپوشاند.
به گفته وی، هیات‌های مذهبی اگر از تبلیغ صرف به آگاه سازی و تربیت در بعد فرهنگی و دینی اهتمام ورزند سبب تغییر و ارتقای آحاد جامعه می شوند.
وی تبدیل هیات‌های مذهبی به كانون های تربیت دینی، انقلابی و ولایی را دغدغه جدی امروز سازمان تبلیغات اسلامی عنوان كرد و گفت: تلاش مجالس مذهبی ما به ویژه در ماه های محرم و صفر باید به تقویت و تعمیق مولفه های توحید، معاد و امامت و ولایت منجر شود.

**مقدمات اعزام 58 هزار و 500 مبلغ و مبلغه
مدیركل تشكل های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بر همین اساس سازمان تبلیغات اسلامی تمهید مقدمات برای اعزام 58 هزار و 500 مبلغ و مبلغه را با برگزاری یك هزار گردهمایی توجیهی ویژه هیات های مذهبی و مداحان و مبلغان را در جغرافیای ایران اسلامی در ماه محرم انجام داد.
وی بیان كرد: این همایش ها كه با دعوت از مسئولان امنیتی، انتظامی و ایمنی (آتش نشانی) و كارشناسان بهداشت برگزار شد با انگیزه توجه دادن جامعه هدف به تبیین عقلانیت انقلابی و نظام محاسباتی درست و همچنین آسیب های اجتماعی از حیث پیشگیری و درمان و اتخاذ رویكرد «هر هیات؛ یك سنگر اجتماعی» برگزار شد.
معممی مقدم گفت: پنج نشست توجیهی و تبیینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس جدید سازمان تبلیغات اسلامی برای مسئولان استانی، شورای هیات های مذهبی، كانون مداحان و شعرای آئینی، مجمع عالی كانون های فرهنگی تبلیغی، اتحادیه انجمن های اسلامی، جمعیت بانوان فعال فرهیخته در عرصه فرهنگ با تصویب دهها فعالیت در محرم امسال (1440 هجری قمری) انجام شد.
وی افزود: از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی تهیه آیین نامه بازرسی و ارزیابی هیات های مذهبی و ساماندهی و آموزش آنان برای پایش هیات های مذهبی در طول ماه های محرم و صفر است.
مدیركل تشكل های دینی و مراكز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، چاپ و توزیع نشریه «خیمه» ویژه ماه محرم و تغذیه فكری مسئولان هیات های مذهبی و مبلغان با توزیع نرم افزارهای عاشورایی، كتاب و نشریه را از دیگر اقدامات انجام گرفته ویژه ماه محرم و صفر ذكر كرد.
معممی مقدم گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ضمن هماهنگی لازم با سازمان دارالقرآن و صدا و سیمای جمهوری اسلامی كار ویژه ای را در محرم امسال برای مشاركت هرچه بیشتر هیات های مذهبی در طرح قرآنی 1452 ویژه حفظ جزء سی ام قرآن را اعمال كرده است.
فراهنگ**1540** 1055
۰ نفر