۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83032949
T T
۰ نفر
قیام امام حسین(ع) بهترین الگو برای آزادی خواهان جهان است

زاهدان - ایرنا - امامان جمعه برخی شهرستانهای سیستان و بلوچستان قیام امام حسین (ع) را برای تمام آزادی خواهان جهان الگویی مناسب و شاخص در مبارزه با ظلم، فساد و زورگویی مستكبران و نجات بخش بشریت از ظلم و جور عنوان كردند.

به گزارش ایرنا امام جمعه دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان با تسلیت فرا رسیدن شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: قیام امام حسین (ع) به تمامی آزادی خواهان جهان درس آزادگی را داد و امروز این واقعه مهم به الگویی برای تمام دنیا تبدیل شده است.
حجت الاسلام عظیم بامری در خطبه های این هفته نماز جمعه دلگان بیان كرد: بصیرت دینی در واقعه عاشورا به كمك افرادی آمد كه مرگ عزتمندانه را به زندگی ذلت بار ترجیح دادند.
امام جمعه دلگان گفت: مهمترین درس عاشورا این بود كه در راه اسلام و قرآن باید از همه چیز گذشت و نباید در برابر ظلم و جور كوتاه آمد.
وی با اشاره به اهمیت تقوا و عمل صالح در زندگی افزود: توجه به تقوا در زندگی انسانها باعث دوری آنان از آتش سوزان جهنم می شود.
حجت الاسلام بامری به اهمیت امر به معروف و نهی از منكر در جامعه و الگو پذیری از سرور و سالار شهیدان پرداخت و گفت: امام حسین(ع) به خاطر ترویج امر به معروف و نهی از منكر در مقابل یزیدیان و دشمنان اسلام ایستادگی كرد به طوری كه در این راه شهید شد.
امام جمعه دلگان گفت: پیروی والگو پذیری ازامام حسین(ع) به ما درس آزادگی، استقامت و صبر در برابر مشكلات را می دهد.

**احیای امر به معروف و نهی از منكر فلسفه قیام امام حسین(ع) بود
امام جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه و تسلیت ماه محرم گفت: امام حسین(ع) فلسفه واقعه كربلا را امر به معروف و نهی از منكر بیان كردند و اكنون مسئولیت این امر به دوش همه مسلمانان است.  
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در خطبه های این هفته نماز جمعه ایرانشهر افزود: همه انسانها باید در مقابل جبهه باطل بایستند و امروز آمریكا به عنوان شیطان بزرگ و جبهه باطل در جهان است.
وی با بیان اینكه نهضت سیدالشهدا(ع) یك نهضت پیروزمندانه است گفت: طبق تعریف امام حسین(ع) پیروزی اصلی پیروزی ارزشی، آرمانی و اهداف است نه پیروزی ظاهری كه تنها چند روزه باشد.
امام جمعه ایرانشهر بر حضور با شكوه مردم در اجتماع عاشورائیان تاكید كرد.

** فرهنگ عاشورایی یعنی بصیرت، وحدت و اطاعت از ولایت فقیه
امام جمعه شهرستان نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ عاشورایی یعنی بصیرت، اتحاد، انسجام، دفاع از دین، اخلاص، شجاعت، عزت و در یك كلام پیروی از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام محمد راشكی در خطبه های این هفته نماز جمعه نیمروز اظهار داشت: نهضت عاشورا بهترین فرصت طلایی برای همه است چرا كه خیلی از غیر مسلمانان را همین نهضت عاشورا مسلمان كرد.
وی ادامه داد: در طول تاریخ پس از شهادت امام حسین ( ع ) دشمنان بارها و بارها تلاش كردند تا با به شهادت رساندن عده ای در این روزها نهضت عاشورا را كم رنگ كنند اما هر ساله این روزها پررنگ تر از دیگر سالها برگزار می شود.
امام جمعه نیمروز گفت: دشمن در تلاش است تا روحیه غیرتمندی، جهادی، مبارزه و مقاومت را در میان مسلمانان تضعیف كند.
وی ادامه داد: فرهنگ عاشورایی این توطئه را در نطفه خفه می كند و نیاز است تا این فرهنگ در همه جوامع دنیا و دیگر نسلها نهادینه شود.

**عاشورای حسینی درس حریت و آزادگی می آموزد
امام جمعه سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: عاشورای حسینی درس حریت، آزادگی و ایستادگی در برابر مستكبران عالم را به ما می آموزد.
حجت الاسلام مجتبی بامری در خطبه های این هفته نماز جمعه سراوان اظهار داشت: مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) باید به بهترین نحو برگزار شود و همه اقشار جامعه توجه داشته باشند تا در ایام عزاداری بی حرمتی و بی احترامی نشود.
وی بیان كرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت سرخ عاشوراست.
امام جمعه سراوان گفت: اگر مقابل دشمن ایستادگی كنیم، مجبور به عقب نشینی می شوند.
7336**7314**3213