۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83033057
T T
۰ نفر

فرانسه در طرح يك كمربند يك جاده با چين همكاري مي كند

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۲
کد خبر: 83033057
فرانسه در طرح يك كمربند يك جاده با چين همكاري مي كند

پكن- ايرنا- وزير خارجه فرانسه از تمايل كشورش براي كمك به همكاري‎هاي دوجانبه با چين در زمينه‌هاي مختلف از جمله همكاري پيرامون ساخت مشترك يك كمربند - يك جاده خبر داد.

به گزارش ايرنا 'ژان ايو لودريان' روز جمعه در ديدار وزير امور خارجه چين در پكن با اشاره به تنش هاي تجاري حاكم بر جهان اظهار كرد در حال حاضر يكجانبه گرايي و سياست اعمال فشار در حال افزايش است.
وزير خارجه فرانسه بر پايبندي پاريس به چند جانبه گرايي تاكيد كرد و گفت: فرانسه آماده است در زمينه مقابله با يك جانبه گرايي و حمايت از چند جانبه گرايي با چين همراهي و همكاري كند.
وزير خارجه چين نيز در اين ديدار گفت: سال آينده مصادف با پنجاه و پنجمين سالگرد برقراري روابط دو كشور و صدمين سالگرد جنبش تحصيل يا كار دانشجويان چيني در فرانسه است و در روابط چين و فرانسه اهميت ويژه دارد.
'وانگ يي' افزود: چين مايل است مبادلات خود را با فرانسه براي ساخت يك كمربند - يك جاده تقويت بخشد و دو طرف راه‎هاي همكاري جديد از جمله ايجاد يك بازار ثالث مشترك را بررسي كنند.
وي تصريح كرد: دو طرف بايد در دفاع از چند جانبه‎گرايي، بهسازي مديريت جهاني و كمك به صلح و توسعه جهان سهم داشته باشند.
وزير خارجه چين افزود: پكن آماده است به منظور افزايش ارتباطات راهبردي و هماهنگي در جهت مشاركت لازم درمورد چند جانبه گرايي، بهبود حاكميت جهاني و برقراري ثبات در جهان با فرانسه همكاري كند.
**آساق**1904**