۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 83033574
T T
۰ نفر

جامعه مدرسين ارتحال آيت الله اشرفي را تسليت گفت

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 83033574
جامعه مدرسين ارتحال آيت الله اشرفي را تسليت گفت

قم - ايرنا - جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پيامي، ارتحال حضرت آيت الله شيخ مرتضي اشرفي شاهرودي از استادان و علماي بزرگ شيعه را تسليت گفت.

به گزارش روز شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در اين پيام آمده است: خبر ارتحال عالم رباني آيت الله شيخ مرتضي اشرفي شاهرودي(ره)، از علما و اساتيد برجسته حوزه علميه شاهرود و عضو شوراي حوزه علميه استان سمنان موجب تاسف و تاثر گرديد.
پيام مي افزايد: اين عالم محترم و مدرس حوزه‌ علميه شاهرود، كه افتخار شاگردي حضرت امام خميني‌(ره) را نيز در كارنامه خود داشت، عمر شريف خود را در ترويج معارف اهل بيت(عليهم السلام) ، تربيت و پرورش طلاب و خدمت به حوزه‌هاي علميه صرف نمود.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم در اين پيام، رحلت آن فقيد سعيد را به بازماندگان و بيت مكرم ايشان به ويژه حضرت آيت‌الله مصطفي شاهرودي و حجت‌الاسلام شيخ محمد اشرفي تسليت عرض نموده و علو درجات، غفران و رحمت الهي را براي آن مرحوم از خداوند متعال خواستار شده است.
آيت الله حاج شيخ مرتضي اشرفي شاهرودي از استادان و علماي بزرگ شيعه كه پس از مراجعت از نجف اشرف در شاهرود اقامت داشت بامداد چهارشنبه بيست و يكم شهريورماه جاري در 85 سالگي به علت سكته قلبي و كهولت سن دارفاني را وداع گفت.
و ي از شاگردان برجسته حضرات آيات خويي، امام خميني (ره)، سيد محمود شاهرودي، ميلاني و شيخ حسين حلي در نجف اشرف بود و اجازه اجتهاد از علماي بزرگ وقت از جمله آيات سيد حسن موسوي بجنوردي و سيد عبدالعلي سبزواري داشت.
آن مرحوم سال ها به تدريس و ترويج علوم و فقه اهل بيت عصمت و طهارت اشتغال داشت و شاگردان فراواني را پرورش داد. آيت الله مرتضي اشرفي شاهرودي همواره به تقوا، ساده زيستي، نظم امر، دقت در بيت المال و طهارت نفس شهرت داشت.
1175 /