۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۸:۴۰
کد خبر: 83034467
T T
۰ نفر
عزاداری متمركز حسینیان آستارا دوشنبه هفته جاری برگزار می شود

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از برگزاری سوگواری متمركز حسینیان این شهرستان در دوشنبه هفته جاری و پوشش زنده تلویزیونی آن توسط صدا و سیمای مركز گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجكش عصر شنبه در جلسه هماهنگی عزاداری متمركز حسینیان آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: این اجتماع بزرگ و پرشور، ساعت 15 روز دوشنبه در محوطه و داخل مسجد صاحب الزمان (عج) با اجرای مداحان نامی و شركت گسترده مردم عزادار این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری شكوهمند این آئین اندیشیده شده و آوازه ولایتمداری و عشق مردم آستارا به اهل بیت پیامبر (ص) مایه افتخار این شهرستان مرزی است و حضور منسجم و با انگیزه زنان و مردان، معنویت آستارا را بار دیگر فریاد خواهد زد.
حجت الاسلام كاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این جلسه با تاكید بر فضاسازی لازم برای برگزاری سوگواری یكپارچه عزاداران حسینی در این شهرستان، همكاری مسئولان دستگاه ها و اداره ها را در این رابطه خواستار شد.
سامان ساسانیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز بر همكاری دهیاران بخش های مركزی و لوندویل در زمینه سازی برای حضور چشمگیر مردم و روستانشینان در آئین یادشده تاكید كرد.
سرهنگ امین پیشه گر جانشین فرمانده انتظامی آستارا هم همكاری رانندگان با عوامل انتظامی و پلیس راه و ضرورت پارك خودروها در بلوار معاد آستارا را برای حفظ نظم محوطه و محل آئین سوگواری خواستار شد.

** نقش مردم در استقبال از زائران خارجی اربعین پررنگ شود
امام جمعه بندر آستارا با اشاره به روند رو به رشد گذر زائران خارجی اربعین حسینی از مرز این شهرستان برای عزیمت به عراق، مشاركت و همكاری بیشتر شهروندان آستارا با ستاد استقبال و اسكان از زوار كربلا را خواستار شد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، حجت الاسلام كاظم حافظ نیا روز یكشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی در فرمانداری آستارا گفت: در سال های گذشته برای استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی، ابتدا در پایانه مسافری گمرك و سپس در محوطه حرم امامزادگان آستارا موكب هایی مستقر می شد و در مسیر گذر از شهر، مكانی برای اسكان موقت آنها منظور نشده بود.
وی ادامه داد: برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به زوار خارجی و مشاركت اهالی آستارا در استقبال و پذیرایی از آنها، باید موكب یا محلی در محدوده شهر و حد فاصل پایانه مرزی و حرم امامزادگان اختصاص یابد.
وی همچنین با اشاره به رواج خرید و فروش ارز در استقبال از زائران خارجی، استقرار شعبه بانكی ارزی در محوطه گمرك را اقدامی سنجیده دانست و به منظور حفظ معنویت همایش اربعین حسینی، برچیده شدن واسطه گری و دلال بازی را خواستار شد.
یونس رنجكش فرماندار آستارا نیز در این جلسه، شمار زائران خارجی اربعین حسینی وارد شده به این شهرستان در سال گذشته را حدود 9 هزار نفر اعلام و تعداد زائران خارجی امسال را بالغ بر 12 هزار نفر پیش بینی كرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا نیز در این جلسه از اهدای 2 آبگرمكن از سوی خیران و امكان استحمام زائران خارجی در محوطه حرم امامزادگان این شهرستان خبر داد.
جمشید مهدوی گفت: حرم امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) در مسیر محور آستارا به تالش، همواره مورد توجه علاقه مندان اهل بیت (ع) و زائران خارجی اربعین حسینی قرار می گیرد و امسال نیز برای استقبال و اسكان آنها، تمهیدات لازم اندیشیده و مقدمات كار فراهم شده است.
ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی كاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت كیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124 /2007