۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸
کد خبر: 83035408
T T
۰ نفر

روزهای پایان تابستان و بازار داغ تولید در سینما

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۵۸
کد خبر: 83035408
روزهای پایان تابستان و بازار داغ تولید در سینما

تهران - ایرنا - روزهای پایانی تابستان و تغییر آب و هوا در كشور باعث شده، فیلمسازانی كه آثار آنها با هوای تابستان همسانی دارد زودتر برای پایان فیلمبرداری آثار خود دست به كار شوند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، در ادامه تولید آثار سینمایی مجموعه «نهنگ آبی» به كارگردانی فریدون جیرانی و تهیه كنندگی سعید ملكان كلید خورد.
این مجموعه اولین تجربه حضور لیلا حاتمی و ساعد سهیلی در شبكه نمایش خانگی است كه در یكی از پارك‌های مركز شهر به مدیریت تصویربرداری داوود رحمانی آغاز شد و به زودی با حضور سایر بازیگران ادامه پیدا خواهد كرد.
فیلمنامه «نهنگ آبی» كه فضای تازه‌ای دارد و داستان متفاوتی را روایت می‌كند، نوشته بهرام توكلی است و بازیگرانی چون حسین یاری، ویشكا آسایش، مجید مظفری، ماهور الوند، حمیدرضا آذرنگ، آزاده صمدی، پریوش نظریه، الهام كردا، ستاره پسیانی و دیبا زاهدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

**«موج اف ام، ردیف 48» در مرحله فنی
اولین عكس از فیلم سینمایی «موج اف ام، ردیف 48» به كارگردانی و تهیه‌كنندگی كیارش اسدی زاده كه در سكوت خبری ساخته شده، مراحل فنی را سپری می‌كند.
فیلمنامه «موج اف ام، ردیف 48» به طور مشترك توسط كیارش اسدی‌زاده و طوفان مهردادیان به نگارش درآمده و در خلاصه داستان آن آمده است: روی موج اف ام، ردیف 48 اتفاقاتی در حال وقوع است.
از جمله بازیگران این فیلم سینمایی مرتضی آقا حسینی، مجید آقا كریمی، شیوا ابراهیمی، ستاره اسكندری، رضا بهبودی، ستاره پسیانی، امیر جنانی، نیما رییسی، كاظم سیاحی، نوال شریفی، هوتن شكیبا، بانیپال شومون، آرزو عالی، علی فروتن، معصومه قاسمی‌پور، الهام كردا، طوفان مهردادیان، حسام نورانی، وحید بقراط پور، دیبا خاتمی، برهانه رجبی، میلاد شجره، كاوه عابدین، سجاد گودرزی هستند.
«موج اف ام، ردیف 48»، سومین فیلم كیارش اسدی‌زاده بعد از فیلم‌های «گس» و «شكاف» است.

**«خانم و آقای فلانی» در مرحله پیش تولید
همچنین پیش تولید فیلم كوتاه «خانم و آقای فلانی» به كارگردانی شیرین قره داغی و تهیه كنندگی حسین كاكاوند در تهران آغاز شد.
شیرین قره داغی قصد دارد سه گانه ای براساس زندگی پدربزرگ و مادربزرگش بسازد.
قسمت اول این سه گانه، مستند «مامان فریده و باباحسین» بود كه در سال 95 ساخته شد. فیلم كوتاه «خانم و آقای فلانی» قسمت میانی این سه گانه است و یك فیلم بلند سینمایی قسمت آخر آن خواهد بود.
مینا جعفرزاده و علی مقصودی نقش های اصلی فیلم این فیلم كوتاه را ایفا می كنند.

**«سلام علیكم حاج آقا» در نیمه راه
«سلام علیكم حاج آقا» عنوان دیگر اثر در حال تولید سینمای ایران است كه فیلمبرداری آن به مرز 50 درصد رسید.
«سلام علیكم حاج آقا» (چشمان فرشته) به نویسندگی و كارگردانی حسین تبریزی همچنان در مناطق مختلف تهران در حال انجام است و گروه این روزها در خانه‌ای حوالی منطقه مرزداران حضور دارند.
تاكنون 50 درصد از فیلمبرداری این فیلم انجام شده است. طی روزهای آینده و همزمان با فیلمبرداری مراحل فنی فیلم نیز آغاز خواهد شد.
حمید گودرزی، لیلا اوتادی، علی صادقی، رز رضوی، زهرا جهرمی، سوسن پرور، ارژنگ امیرفضلی، مهران رجبی، بیتا عالمی، هلیا آهنگری، امین چنارانی، علی بنایی، اشكان قاسمی، شیوا خسرومهر، بهشاد مختاری و بهنوش بختیاری، مریم كاویانی، محمدرضا شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم سینمایی هستند. تاكنون تمامی بازیگران مقابل دوربین رفته‌اند.
فیلم جدید حسین تبریزی یك كمدی اجتماعی است.

**تكمیل بازیگران «ایده اصلی» با حسن معجونی
‌حسن معجونی كه به تازگی فیلم «خوك» را روی پرده سینماها داشت به فیلم تازه آزیتا موگویی به نام «ایده اصلی» پیوست تا با تكمیل بازیگران، این فیلم ظرف چند روز آینده در جزیره كیش جلوی دوربین برود.
ایران، كانادا، اسپانیا و قبرس جنوبی به‌عنوان لوكیشن‌های اصلی «ایده اصلی» انتخاب شده و موگویی علاوه‌بر كارگردانی، تهیه‌كنندگی فیلم را هم بر عهده دارد.
«ایده اصلی» نام موقت فیلم تازه آزیتا موگویی است كه پیش از این «تراژدی» را كارگردانی كرده بود. به زودی نام نهایی این فیلم اعلام خواهد شد.

**پوستر فیلم كوتاه «ماچ سینمایی» با طرحی متفاوت
تولید در حوزه فیلم كوتاه سینمای ایران نیز ادامه دارد و به تازگی پوستر فیلم كوتاه «ماچ سینمایی» تازه ترین فیلم كریم لك زاده با طراحی سعید فروتن رونمایی شد.
این فیلم كوتاه 27 دقیقه ای كه این روزها مراحل پایانی آماده سازی خود را پشت سر می‌گذارد داستانی در مورد عشق و مرگ و تصویرهایی از آنها را روایت می كند.
سعید فروتن طراح پوستر این فیلم كوتاه پیش از این برای طراحی پوستر فیلم‌های كوتاه «قمارباز»، «دختری در میان اتاق» و فیلم سینمای «كله سرخ» با كریم لك زاده همكاری داشته است.
فراهنگ**9246** 1418
۰ نفر