۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱:۲۶
کد خبر: 83035524
T T
۰ نفر
دو نفر در نزديكي محل اقامت اسكريپال در انگليس مسموم شدند

لندن- ايرنا- منابع انگليسي شامگاه يكشنبه از مسموميت دو نفر در شهر سالزبري كه شش ماه پيش صحنه مسموميت سرگئي اسكريپال جاسوس اسبق روسيه بوده، خبر دادند.

به گزارش ايرنا، اين منابع مي‌گويند افراد يادشده در رستوران پرتزو، واقع در 300 متري محل مسموميت اسكريپال بيمار شده‌اند.
بر اثر اين حادثه پليس، اين رستوران و خيابان‌هاي اطراف را بسته است. هم‌زمان نيروهاي سازمان آتش‌نشاني و آمبولانس در محل حادثه حاضرشده‌اند.
شاهدان عيني مي‌گويند افرادي را با لباس‌هاي سفيد و ماسك به دهان در محل وقوع حادثه‌ ديده‌اند. آن‌ها مي‌گويند كه پليس اطلاعات بيشتري را درباره جزئيات اين رويداد ارائه نمي‌دهد.
منابع انگليسي نيز تاكنون هويت بيماران را فاش نكرده‌اند.
به گزارش ايرنا، سرگئي اسكريپال به همراه دخترش يوليا اسفندماه گذشته بر اثر تماس با ماده‌اي سمي در شهر سالزبري انگليس مسموم شدند. دولت انگليس، مسكو را به مسموميت اسكريپال ها با ماده نوويچوك ساخت روسيه متهم و به ‌موجب آن 23 نفر از ديپلمات‌هاي اين كشور را اخراج كرد. روسيه نيز كه هرگونه دخالت در اين حادثه را رد كرده، ده‌ها نفر از ديپلمات‌هاي انگليسي را از خاك اين كشور اخراج كرد.
سرگئي اسكريپال سال 2010 هنگام تبادل جاسوسان ميان واشنگتن و مسكو به انگليس پناهنده شد كه در آن، روسيه چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمريكا مبادله كرد.
وي پيش‌تر مأمور اطلاعاتي روسيه بود كه به دليل جاسوسي براي دولت انگليس در سال 2006 ( 1385) به 13 سال حبس در مسكو محكوم شد.
او متهم بود كه هويت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسي‌ ام.آي.6 گزارش داده است.
خردادماه گذشته نيز دو تبعه انگليسي در منطقه امزبري در نزديكي سالزبري بر اثر تماس با ماده‌اي به سرنوشت اسكريپال ها دچار شده و بعداً اعلام شد كه يكي از اين افراد جان‌باخته است.
پليس معتقد است كه اين افراد بر اثر تماس با نوويچوك مسموم شده‌اند.
شبس**اروپام**هـ ن**1504