محرم بهاروند روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: عمليات اجرايي اين طرح از بهمن ماه 1394 آغاز شد و انتظار مي رود در دهه فجر به بهره برداري برسد.
وي ادامه داد: اين بزرگراه در 2 مسير رفت و برگشت تعريف شده است كه عرض هر باند به 11.5 متر مي رسد.
معاون فني و عمراني سازمان منطقه آزاد قشم تصريح كرد: براي روان سازي تردد، سه خط تندرو، كندرو و توقف اضطراري در هر باند طراحي شده است.
وي تاكيد كرد: اين طرح با اعتباري بيش از 200 ميليارد ريال در حال اجراست.
قطعه سوم بزرگراه خليج فارس حد فاصل كيلومتر 18 قطعه 2 اين طرح در حوالي شهر درگهان تا روبروي اسكله كاوه به طول هشت هزار و 50 متر با پيش بيني 34 دهنه پل آب رو در 2 مسير رفت و برگشت در حال احداث است.
پيش از اين قطعه اول بزرگراه خليج فارس به طول 13.6 كيلومتر و قطعه دوم نيز به طول 4.8 كيلومتر با محورهاي فرعي و تقاطع ها به طول 2.3 كيلومتر اجرا شد و همچنين در ابتداي اين بزرگراه نيز بلوار خليج فارس به طول 2.6 كيلومتر به بهره برداري رسيد.
شهرستان قشم شامل جزيره هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك حدود يكهزار و 628 كيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت دارد.
7500/
معاون فني و عمراني سازمان منطقه آزاد قشم:
قطعه سوم بزرگراه خليج فارس 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد
۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر:
83035982
قشم - ايرنا - معاون فني و عمراني سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قطعه سوم بزرگراه خليج فارس كه ميدان درگهان تا اسكله كاوه را به هم متصل مي كند تا كنون 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.