۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۳
کد خبر: 83036338
T T
۰ نفر
موزه انقلاب و دفاع مقدس از آثار هنرمندان حمايت مي كند

تهران- ايرنا- مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس با تشريح برنامه هاي متنوع هفته دفاع مقدس در اين موزه گفت: از آثارنويسندگان، پژوهشگران و هنرمندان مربوط به حوزه هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس حمايت ويژه مي شود.

به گزارش خبرنگار امور دفاعي ايرنا، علي‌اصغر جعفري روز دوشنبه در نشست خبري در محل ساختمان شهداي موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس افزود: نسبت به كار هنرمندان، فيلمسازان، مستندسازان، پژوهشگران، نويسندگان و خالقان آثار در اين حوزه اهتمام ويژه اي داريم و به فراخور اثر و تاييد آن در شوراي مربوط به آثار دفاع مقدس حمايت هاي خوبي در زمينه گردآوري و انتشار خواهيم داشت.
جعفري افزود: امسال سي و هشتمين سالگرد حماسه دفاع مقدس است. عزت، سربلندي، شكوه و سرافرازي ملت ايران مديون حماسه هايي است كه در دفاع مقدس خلق شد و امروز آرامش و سربلندي مان را مديون جوانان حماسه آفرين هستيم.
وي اظهار داشت: با توجه به چند فعاليت ويژه در حوزه دفاع مقدس با همكاري بنياد حفظ نشر و آثار ارزش هاي دفاع مقدس، تجليل از 800 فرمانده پيشكسوت را برگزار كرديم. همچنين مراسم وداع با شهداي گمنام با حضور با شكوه مردم برگزار شد.
مديرعامل باغ موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس با اشاره به برگزاري اولين دوره آموزشي مديريت موزه در بحران، گفت: در سال 97 به پيشنهاد ارائه شده مصوبه هيئت مديره دفاع مقدس، مجموعه تعطيلات مورزه را در سال از 17 روز به 7 روز كاهش داده تا مردم بتوانند در اوقات فراغت خود به موزه بيايند.
جعفري با اشاره به تسهيلات ويژه ارائه شده براي دانش آموزان دانشجويان سربازان و خانواده ايثارگران در بازديد از موزه گفت: در روزهاي اوليه هفته دفاع مقدس مراسم عطرافشاني مزار شهدا و قرائت زيارت عاشورا را داريم.
وي با بيان اينكه نسبت به سال گذشته 85 درصد بازديدكنندگان خارجي از موزه افزايش يافته افزود: در هفته دفاع مقدس افتتاح كتابخانه ديجيتال، رونمايي از 10 عنوان كتاب از انتشارات موزه، رونمايي از سرديس بانوي مبارز انقلابي خانم دباغ را برگزار مي كنيم و همچنين روز چهارم مهر در روز جهاني صلح، برنامه ويژه اي را با رويكرد صلح برگزار خواهيم كرد زيرا منطق و دكترين ما بحث جنگ نبود ما تنها از خودمان دفاع كرديم.
جعفري درباره برگزاري شب شعر در نشست هاي ادبي گفت: روز هفتم مهر شعر افلاكيان را به همت عوامل باغ موزه دفاع مقدس برگزار و قرار است آغاز به كار انجمن شاعران دفاع مقدس كه به همت شاعران قديمي برگزار مي‌شود را داشته باشيم زيرا يكي از ضرورت هاي برنامه هاي ما راه اندازي انجمن شاعران دفاع مقدس بود.
مديرعامل موزه انقلاب اسلامي ادامه داد: براي تمام شهرهاي مرزي كشورمان كه از اشغال دشمن بعثي آزاد شده اند برنامه داريم، در هفته دفاع مقدس نيز گروه تلويزيوني «سرو» و همچنين تحريريه پورتال جامع موزه افتتاح خواهد شد.
جعفري با اشاره به ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس اظهار داشت: افتتاح ميدان سلام براي اداي احترام به مهمانان موزه، افتتاح مجموعه زيپ لاين (آمادگي رزمي روي طناب و راپل و سرسره رزمندگان)، شش برنامه ويژه سروستان در پرديس سوسنگرد موزه با حضور فرماندهان ارشد و همچنين آيين تعزيه خواني را خواهيم داشت.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به رونمايي از كتاب‌هاي سينمايي توسط سازمان هنري و امور سينمايي دفاع مقدس، افزود: رونمايي از كتاب‌هاي شناخت كارگردانان شاخص دفاع مقدس از جمله ابراهيم حاتمي كيا به عنوان اولين كارگردان، فرهنگ جامع سينماي دفاع مقدس، منشور هنر و سينماي دفاع مقدس، فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس و يك جلد از مجموعه كتاب‌هاي چشم و چراغ مربوط به والدين شهدا در هفته دفاع مقدس برنامه‌ريزي شده است.
وي گفت: همچنين مستند 7 قسمتي برنامه 40 شاهد با عنوان دفاع عاشورايي، مستند براي شهداي گمنام در صدا و سيما پخش مي شود.
جعفري با اشاره به اولين شماره نشريه فرهنگي هنري سرو گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده سه نمايشگاه در حوزه عكاسي عاشورايي با همكاري خبرگزاري ايرنا و خوشنويسي با حضور جمعي از هنرمندان و خطاطان انجمن خوشنويسان در گالري فكه موزه برگزار مي شود.
وي ادامه داد: كرسي روايتگري با حضور فرماندهان كه از يك ماه قبل اين برنامه شروع شده بود در هفته دفاع مقدس پر رونق تر برگزار مي شود.
مديرعامل باغ موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس درباره دو كار سينمايي و سريال، خاطرنشان كرد: پيش توليد سريال شهيد صياد در 30 قسمت به تهيه كنندگي محمدرضا شفيعي و نويسندگي فرهاد توحيدي به زودي شروع خواهد شد. همچنين فيلم سينمايي شهيد باقري به نويسندگي مسعود نقاش زاده و كارگرداني حسين حقيقي، پيش توليدش شروع مي شود.
وي با بيان فعاليت هاي مشترك با سپاه حضرت سيدالشهداي استان تهران گفت: سي دي انيميشن خاكريزهاي نمكي كه به صورت طنز جبهه تهيه شده در هفته دفاع مقدس به صورت رايگان ميان مردم و علاقه مندان توزيع مي شود.
جعفري با بيان اينكه 5 موزه در حوزه زنان و دفاع مقدس راه اندازي خواهد شد گفت: اين موزه ها با عناوين نقش زنان در دفاع مقدس كودك و انقلاب، يگانهاي رزمي در دفاع مقدس ، موزه مقاومتت و موزه انقلاب و زنان خواهند بود.
اجتمام * 1095 * 3063