۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83036545
T T
۰ نفر

زن جوان بر اثر سقوط از كوه صُفه اصفهان جان باخت

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۹:۲۸
کد خبر: 83036545
زن جوان بر اثر سقوط از كوه صُفه اصفهان جان باخت

اصفهان- ايرنا- سقوط زن حدوداً سي ساله از كوه صُفه شهر اصفهان در روز دوشنبه منجر به مرگ وي شد.

مدير روابط عمومي و سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: حدود ساعت 12 و 58 دقيقه امروز يك مورد سقوط شخص از كوه صُفه به سامانه 125 اطلاع داده شد كه بسرعت نيروهاي تخصصي امداد و نجات در ارتفاع و كوهستان به محل اعزام شدند.
محمد شريعتي افزود: تيم امداد و نجات كوهستان از ايستگاه شماره 12 در محل حادثه حاضر شد و دو گروه جداگانه عمليات تجسس نيز از كنار مسير آبشار، اقدامات خود را آغاز كردند.
وي اضافه كرد: پس از چند دقيقه، جسد بانوي جواني كه بر اثر ضربات ناشي از سقوط از ارتفاع حدود صد متري دچار صدمات شديد جسمي شده و فاقد علائم حياتي اوليه بود، كشف شد.
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان ادامه داد: تيم عملياتي با استفاده از طناب و برانكارد، پيكر زن جوان را به پايين كوه منتقل كرده و به عوامل نيروي انتظامي و اورژانس حاضر در محل تحويل دادند.
وي تصريح كرد: دليل وقوع حادثه توسط پزشكي قانوني و كارشناسان نيروي انتظامي در دست بررسي است.
دكتر غفور راستين مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي استان نيز درباره اين حادثه گفت: تكنسين هاي اعزام شده به محل حادثه پيكر بي جان اين بانو را كه از محدوده آبشار كوه صُفه اصفهان به پايين پرت شده بود، در ساعت 13 و 11 دقيقه امروز به بيمارستان الزهرا (س) منتقل كردند.
23 مهرماه سال گذشته نيز زن جوان 30 ساله اي از ارتفاع حدود يكصد متري مسير پنج رمضان كوه صُفه به پايين سقوط كرد و جان خود را از دست داد.
همچنين 27 فروردين سال 96 مردي 50 ساله بر اثر سقوط از همين كوه بدليل ضربه شديد وارد شده به سر، جان باخت.
هشتم تير سال 95 نيز آتش نشانان اصفهان پس از سه ساعت عمليات 2 كوهنورد 26 و 60 ساله را كه در دو مسير متفاوت در حال صعود به كوه صُفه بودند و بر اثر از دست دادن تعادل خود به پايين سقوط كرده بودند، نجات دادند.
از سوي سازمان آتش نشاني به كمك شهرداري منطقه پنج و مديريت كوه صُفه، تمام نقاط اين كوه ايمن سازي، تابلوزني و طناب كشي شده است كه شهروندان بايد با رعايت نكات ايمني و علائم موجود در مسير، نسبت به صعود از آن اقدام كنند.
24 ايستگاه آتش نشاني و خدمات ايمني با 624 نيروي عملياتي و 90 نيروي ستادي در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعاليت دارند.
كوه صُفه يكي از تفرجگاه هاي اصلي مردم اصفهان در جنوب اين كلانشهر بشمار مي آيد اما در چند سال اخير، حوادثي بدليل رعايت نكردن موارد ايمني كوهنوردي در اين محل روي داده است.
گ/6027/7135