۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83038027
T T
۰ نفر
مردم روستای میرآباد چابهار از نعمت برق موقت بهره مند می شوند

چابهار- ایرنا - رئیس اداره برق چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مردم روستای میرآباد واقع در حاشیه این شهر بعد از گذشت 2 دهه، بزودی از برق موقت بهره مند می شوند.

به گزارش ایرنا، ​امید رضا مشهدی روز چهارشنبه در جمع مردم روستای میرآباد چابهار در قالب رزمایش عاشورایی با عنوان 'میز خدمت مسئولان دولت' اظهار داشت: مردم این روستا سالهاست كه در انتظار برق و سایر امكانات بهداشتی، آب، آموزشی و رفاهی هستند.
وی بیان كرد: كمك رسانی های ادارات شهرستان چابهار به مردم محروم حاشیه شهر خوب بوده است و باید به مردم امكانات اولیه ارائه كرد.
رئیس اداره برق چابهار با بیان اینكه مردم با مراجعه حضوری بارها خواستار برقراری برق در بسیاری از مناطق فاقد شبكه هستند، خاطرنشان كرد: در طول 20 سال اخیر به دلیل نبود نقشه راه و شهرسازی مجوز توزیع شبكه برق داده نشده است.
وی تصریح كرد: برای رفاه بیشتر مردم و قبل از ساماندهی اصولی معابر روستای میرآباد برق به طور موقت به آنان واگذار می شود تا حداقل از روشنایی بهره مند شوند.
فرمانده سپاه چابهار نیز اظهار داشت: مسائل و مشكلات بیش از 100 خانواده ساكن در روستای میرآباد در قالب رزمایش عاشورایی و برگزاری میز خدمت مسئولان ادارات بررسی می شود.
سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان افزود: 'میز خدمت' با حضور مسئولان محلی چابهار در روستای میرآباد مشكلات مردم را مورد رسیدگی قرار می دهند و براساس اولویت ها اقدام خواهند كرد.
وی گفت: مسائل و مشكلات حاشیه شهر چابهار در زمینه برق، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و بهداشت باید مرتفع شود تا مردم با رفاه كامل زندگی كنند.
فرمانده سپاه چابهار از كمیته امداد و بهزیستی خواست تا نسبت به تشكیل پرونده برای افراد واجد شرایط اقدام كنند.
وی همچنین بر تهیه نوشت افزار و كمك رسانی به دانش آموزان محروم تاكید كرد و افزود: آبرسانی به مردم با تانكر باید انجام شود تا مردم از خدمات مسئولان بسیجی بهره مند شوند.
فرمانده سپاه چابهار گفت: بسیجیان این شهرستان در قالب رزمایش بزرگ عاشورایی در روستای محروم و حاشیه نشین میرآباد مدرسه 6 كلاسه می سازند.
وی بیان كرد: ساخت این مدرسه در روستای كپرنشین چابهار در قالب اردوی جهادی و همزمان با رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله(ص) 2 آغاز شده است.
سرهنگ پور احمدیان اظهار داشت: با اقدام خداپسندانه گروه جهادی شهید آوینی بزودی شاهد افتتاح مدرسه استاندارد برای دانش آموزان كپرنشین این روستا خواهیم بود.
وی بیان كرد: بسیجیان از هیچ كوششی برای ارائه خدمات رایگان عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی دریغ نمی كنند.
به گزارش ایرنا، روستاهای میرآباد، كمب، مرادآباد، عثمان آباد، هوت آباد، رمین، نوك آباد از مناطق محروم، كپرنشین در چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران هستند كه ساكنان آن از امكانات اولیه نظیر برق، آب، فضای آموزشی وبهداشت محروم هستند.
رزمایش 'اقتدار عاشورایی' با حضور بیش از هزار بسیجی از سپاهیان محمد رسول الله (ص) چابهار و 11 گروه جهادی در سه مرحله تا پایان شهریورماه در این شهرستان در حال اجراست.
شهرستان چابهار بیش از 53 هزار نفر حاشیه نشین در روستاهای میرآباد، كمب، جنگلوك، نوك آباد، هوت آباد، رمین، عثمان آباد و مرادآباد دارد كه بیش از 20 سال فاقد برق، آب و امكانات بهداشتی و آموزشی هستند.
3043**3213