۳۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 83038904
T T
۰ نفر
پكن هشدار داد: واشنگتن باید عواقب تحریم نظامی را بپذیرد

پكن- ایرنا سخنگوی وزارت خارجه چین با هشدار نسبت به تحریم های آمریكا علیه ارتش كشورش تهدید كرد چنانچه واشنگتن از تحریم نظامی چین صرف نظر نكند باید عواقب این اقدام را بپذیرد.

به گزارش ایرنا 'گنگ شوانگ' روز جمعه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پكن افزود: با این وجود، تحریم های آمریكا خللی در روابط دفاعی چین و روسیه ایجاد نخواهد كرد و دو كشور به همكاری‌های استراتژیك خود ادامه می دهند.
آمریكا روز گذشته در اوج جنگ تجاری با چین جبهه تازه ای علیه این كشور آسیایی گشود و بخشی از ارتش اژدهای زرد را به دلیل خرید تسلیحاتی از روس ها تحریم كرد.
«هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت كه كشورش «بخش توسعه تجهیزات -EDD » در وزارت دفاع چین را به دلیل خرید جنگنده های سوخوی Su-35 و سامانه دفاع موشكی S-400 از روسیه تحریم كرده است.
آمریكا گفته كه «لی شانگفو» مدیر بخش توسعه تجهیزات را هم به دلیل خرید از شركت تسلیحاتی «روسوبورون اكسپورت» روسیه تحریم می كند این شركت قبلا به دلیل حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در فهرست كاتسا قرار گرفته بود.
براساس این تحریم ها، تمام دارایی های بخش توسعه تجهیزات و دارایی های 'لی' در آمریكا توقیف می شود و دسترسی نهاد تحت امر او به بازارهای مالی جهانی محدود خواهد شد.
اما امروز در پكن سخنگوی وزارت خارجه چین با واكنش نسبت به این تحریم ها اعلام كرد این اقدام یكجانبه گرایانه آمریكا، نقض آشكار قوانین بین‌المللی است.
دو كشور پیشتر در قالب جنگ تجاری، هر كدام 50 میلیارد دلار بر كالاهای وارداتی یكدیگر تعرفه اعمال كرده بودند.
ترامپ اعلام كرده است از دوشنبه هفته آینده بر 200 میلیارد دلار كالاهای وارداتی دیگر از چین، تعرفه 10 درصدی اعمال می كند.
**آساق**1904**