۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83041182
T T
۰ نفر

كتاب گردان ابوذر 3 در جهرم منتشر شد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83041182
كتاب گردان ابوذر 3 در جهرم منتشر شد

شیراز- ایرنا- همزمان با هفتهٔ دفاع مقدس، كتاب گردان ابوذر3 به قلم مسعود فرشیدنیا و سوسن رحمانیان برای ارائه به نسل سوم و نشان دادن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، در جهرم منتشر شد.

كتاب گردان ابوذر 3، مجموعه خاطرات، حماسه‌ها و شوخی‌های رزمندگان گردان ابوذر لشكر 33 نیروی مخصوص تیپ المهدی(عج) جهرم است.
مسعود فرشیدنیا یكشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این كتاب جلد سوم گردان ابوذر1 و گردان ابوذر 2 است و در آن 200 خاطرهٔ رزمندگان دفاع مقدس كه بیشتر آنها اهالی جهرم هستند، در آن جمع‌آوری و تدوین شده است.
وی افزود: این كتاب مجموعه خاطرات، حماسه‌ آفرینی‌ها و شوخی‌های جبهه و رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است و از آنجا كه كتب منتشرشده در حیطهٔ طنز جبهه اندك بوده سعی كرده‌ایم رویكرد خاطره‌ها بیشتر به این سمت باشد.
فرشیدنیا دربارهٔ انگیزهٔ خود از تألیف این كتاب اظهار كرد: اكنون كه بیش از دو دهه از دفاع مقدس می‌گذرد بسیاری از وقایع آن دوران، ایثارها، حماسه‌ها و رشادت‌های رزمندگان از یادها رفته است و اگر چند صباحی دیگر نیز بگذرد، دیگر از آن خاطره‌ها چیزی باقی نمی‌ماند و گذر زمان باعث می‌شود كه نسل‌های آینده حماسه‌های رزمندگان را درك نكنند.
وی ابراز داشت: به عنوان وظیفه بر خود واجب می‌دانم كه یاد و خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان گردان ابوذر یكی از گردان‌های عملیاتی و خط ‌شكن لشكر 33 المهدی (عج) جهرم در طول هشت سال دفاع مقدس را در حد بضاعت به رشته تحریر در آوردم تا شاید گوشه‌ای كوچك از شجاعت آن‌ها بیان شو‌د.
تیراژ كتاب گردان ابوذر 3، یك هزار نسخه است و انشارات بونیز جهرم آن را در 223 صفحه چاپ كرده است.
پیش از این كتاب گردان ابوذر 1 را انتشارات مصلی در سال 1390 و كتاب گردان ابوذر 2 را انتشارات بونیز در سال 1394 منتشر كرده بودند.
نویسندهٔ كتاب، مسعود فرشیدنیا، خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است و سوسن رحمانیان، همسر وی نیز فرزند شهید بهمن رحمانیان از شهدای عملیات كربلای 4 است كه زوجی فرهنگی و از فعالان عرصهٔ ادبیات دفاع مقدس هستند.
این دو تاكنون چند كتاب با موضوع دفاع مقدس از جمله گردان ابوذر، جاودان‌های مدرسه (زندگی‌نامهٔ شهدای فرهنگی جهرم) و... را به رشتهٔ تحریر درآورده‌اند.
جهرم در فاصلۀ 193 كیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876