۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83041638
T T
۰ نفر

«اپرای عاشورا» گام در صدمین اجرا می گذارد

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 83041638
«اپرای عاشورا» گام در صدمین اجرا می گذارد

تهران - ایرنا - اپرای عروسكی عاشورا به نویسندگی و كارگردانی بهروز غریب پور كه از سال 87 در كشورهای مختلف به دلیل استقبال به روی صحنه برده شده است، مهر ماه 97 در تالار فردوسی روی صحنه می رود و گام در صدمین اجرا می گذارد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودكی، «اپرای عاشورا» كه در فرانسه، لهستان، ایتالیا و در شهرهای تهران و شیراز به اجرا در آمده است، دیگر بار پس از چندین دوره اجرا در تالار فردوسی، محل دائمی اجرای اپراهای عروسكی به صحنه برده می شود.
«اپرای عاشورا» نخستین اثری است كه بر اساس تئوری احیای اپرای ملی بهروز غریب‌پور تولید و توسط خود او نوشته، طراحی و كارگردانی شده است و با آهنگسازی بهزاد عبدی در سال 1387به اجرا درآمد كه در آن آواگران بر اساس ردیف‌های آوازی ایرانی نقش‌ها را ایفا می كنند.
این اپرا تاكنون بیش از 90 بار اجرا شده است. گفته می‌شود؛ اپرای عروسكی عاشورا در شمار پرمخاطب ترین آثار گروه تئاتر عروسكی آران در خارج از ایران محسوب می شود.
در « اپرای عاشورا» كه از 11 تا 13 مهر به صحنه می رود، آواگرانی همچون محمد معتمدی، مهدی امامی، رضا صادقی و ده‌ها خواننده-بازیگر دیگر، نخستین تجربه خود را به صورت ماندگاری ایفا كردند.
این اُپرا توسط اعضای گروه تئاتر عروسكی آران و هنرمندانی همچون علی پاكدست، مریم اقبالی، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، مرضیه سرمشقی به اجرا در می‌آید.
فراهنگ ** 9012 ** 1418
۰ نفر