۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 83043525
T T
۰ نفر
افزايش جمعيت سالمند در گناباد به يك دغدغه تبديل شده است

گناباد- ايرنا- رئيس اداره بهزيستي گناباد گفت: افزايش جمعيت سالمندان و گسترش شكاف بين نسلي در اين شهرستان به يك دغدغه مهم تبديل شده است.

علي آراسته روز سه شنبه در حاشيه بازديد امام جمعه و جمعي از مسئولان اجرايي گناباد از آسايشگاه سالمندان اين شهر گناباد طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 12 درصد از مجموع 88 هزار نفر جمعيت اين شهرستان را سالمندان تشكيل مي دهند و گناباد از نظر پيري جمعيت دومين شهر سالمند كشور محسوب مي شود.
وي ادامه داد: بر اين اساس توجه به مسائل و مشكلات قشر سالمند به ويژه در عرصه هاي فرهنگي و اجتماعي بايد در اولويت قرار گيرد.
بخاطر تداوم پديده خشكسالي و پيامدهاي اجتماعي و اقتصادي آن مهاجرت از اين شهرستان به ديگر نقاط استان خراسان رضوي و كشور افزايش يافته و جمعيت سالمندان گناباد طي سالهاي اخير بسيار بالا رفته است.
رئيس اداره بهزيستي گناباد گفت: خانواده و بستگان بيشتر سالمندان گنابادي در ديگر نقاط كشور ساكن هستند اما اين قشر به دليل تعصب و علاقه مندي به زادگاهشان در اين شهرستان مانده اند لذا بايد توجه بيشتري نسبت به مراقبت و تامين نيازهاي سالمندان صورت گيرد.
وي افزود: مشكل مهم سالمندان خلاء هاي روحي و عاطفي است كه آنها را به حاشيه رانده بنابراين بايد بيشتر در كانون خانواده با محوريت فرزندان و متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود نگهداري و مورد توجه قرار بگيرند.
او ادامه داد: 28 نفر در مركز نگهداري سالمندان گناباد نگهداري مي شوند و با انتقال اين مكان اين مركز به محل جديد در آينده نزديك تعداد بيشتري از سالمندان تحت پوشش خدمات آن قرار مي گيرند.
سوم تا نهم مهر 'هفته ملي سالمند' و نهمين روز اين ماه 'روز جهاني سالمندان' نامگذاري شده است.
مركز شهرستان 88 هزار نفري گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/1858