۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 83044065
T T
۰ نفر
اعتماد مردم به نظام با اطلاع رسانی صحیح افزایش می یابد

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اطلاع رسانی دقیق و شفاف اعتماد مردم به اركان نظام اسلامی را روز به روز افزایش می دهد.

سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در شورای اطلاع رسانی همدان بیان كرد: مسئولان با بهره گیری از رسانه فعالیت های صورت گرفته و كمبودها را اطلاع رسانی كنند چراكه در صورت مطلع شدن مردم از واقعیت ها آنها در برابر كمبودها صبوری كرده و دولت را یاری می دهند.
وی تاكید كرد: اگر یك نهاد فعالیت های صورت گرفته را به خوبی منعكس كند هیچگاه برای مردم این ذهنیت ایجاد نمی شود كه مسئولان چه كاری انجام می دهند.
معاون استاندار همدان اظهار داشت: فهم مردم در تحلیل مسایل بسیار بالا بوده و به راحتی می توانند مسایل را تشخیص دهند.
شاهرخی فلسفه شكل گیری شورای اطلاع رسانی را انعكاس درست فعالیت ها دانست و گفت: برای پرهیز از پراكنده گویی در نشست ها و خروجی موثر باید از توان رسانه ها برای كمك به دستگاه ها استفاده كرد.
وی از اعضای شورای اطلاع رسانی خواست سازوكاری برای تسهیل در امر اطلاع رسانی شفاف پیش بینی و ارایه كنند تا شهروندان به راحتی در جریان فعالیت های صورت گرفته و واقعیت های جامعه قرار گیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان كرد: ارتباط مردم و مسئولان باید دو سویه باشد و نقطه نظرها، دیدگاه ها و خواسته های مردم شنیده شود.
شاهرخی، سند اطلاع رسانی تدوین شده در شورای اطلاع رسانی استان را نقشه راه و یك شاخص برای اطلاع رسانی برشمرد.
وی افزود: در صورت شكل نگرفتن این شورا هر یك از دستگاه ها سلیقه ای اقدام كرده و نتیجه عملكرد آنها نیز قابل ارزیابی نبود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان كرد: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی تورهایی با حضور خبرنگاران برگزار كرده تا رسانه ها با حضور در محل اجرای طرح از نزدیك در جریان فعالیت های صورت گرفته قرار گیرند.
شاهرخی ادامه داد: علاوه بر این باید تصویر فعالیت های در حال اجرا از جمله فرایند احداث سد خرمرود تویسركان در بیلبوردهای سطح شهر همدان نقش ببندد.
وی گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی كه به عنوان یك فناوری و تكنولوژی به منازل راه یافته و دسترسی افراد به روز ترین اطلاعات را تسهیل كرده به نحو مطلوب بهره گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشن: سند اطلاع رسانی به مثابه یك چراغ راه است كه می توان منطبق بر آن برنامه تدوین و حركت كرد.
شاهرخی اهمیت اطلاع رسانی در شرایط كنونی را بسیار زیاد دانست و بیان كرد: دشمن درصدد ناامید كردن مردم و ناكارآمد جلوه دادن دولت است در حالیكه پیشرفت های چشمگیری در حوزه های مختلف پزشكی، هسته ای و دفاعی صورت گرفته است.
وی تاكید كرد: دشمن با استفاده از زر و زور و امپراطوری رسانه ای و برجسته كردن نقاط ضعف و دروغ پراكنی درصدد نابودی این ملت است.
7526/2087