۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 83046144
T T
۰ نفر
پرداخت 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات فناوری ارتباطات

سمنان - ایرنا - مدیرعامل پست بانك ایران گفت: طی یك سال گذشته 25 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات توسط این بانك پرداخت شده است.

خسرو فرحی روز پنجشنبه در حاشیه معارفه مدیر جدید شعب پست بانك استان سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشترین متقاضیان دریافت تسهیلات از این بانك شامل اپراتورها، شركت های تامین كننده اینترنت و همچنین كسب و كارهای كوچك در عرصه فناوری اطلاعات می شود.
وی بیان داشت: فعالان حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری می توانند نیازهای مالی خود را از طریق این بانك تامین كنند.
مدیرعامل پست‌ بانك‌ ایران اظهار داشت: تامین منابع مالی با پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات و شركت‌ های دانش‌ بنیان فرصت خوبی برای توسعه اشتغال و تولید است.
فرحی به نحوه فعالیت باجه‌ های بانكی اشاره و تصریح كرد: از مجموع هشت هزار و 200 باجه بانكی فعال پست بانك در كشور، 6 هزار و 400 باجه در روستاها به صورت آنلاین خدمات بانكی همسان به روستاییان ارایه می دهند.

** چهار باجه خدمات بانكی روستایی در استان سمنان دایر شد
مدیرعامل پست بانك ایران خاطر نشان كرد: اولویت توسعه این بانك در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری است و در مناطقی كه توجیه برای این مهم وجود داشته باشد این بانك با كسب مجوز از بانك مركزی شروع به فعالیت می كند.
به گفته وی، در راستای تسهیل استفاده از خدمات بانكی در روستاها در ماه گذشته چهار باجه خدمات بانكی پست بانك در روستاهای استان سمنان دایر شد.
فرحی ادامه داد: فعال شدن باجه خدمات پستی این بانك در روستاها در راستای رعایت حقوق شهروندی و دسترسی همه روستاییان به خدمات بانكی در كشور است.

** بیش از 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسعه اشتغال روستایی پرداخت شد
مدیرعامل پست بانك ایران در ادامه ابراز داشت: تاكنون بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال در زمینه توسعه اشتغال روستایی در این بانك انعقاد قرار داد شده است كه پنج هزار میلیارد و 700 میلیون ریال در این بخش به منظور ایجاد شغل و یا تثبت آن در روستاها پرداخت شد.
وی یادآور شد: در مجموع با پرداخت این تسهیلات بالغ بر 57 هزار شغل ایجاد و تثبیت می شود.
سید ابوالحسن موسوی امروز در آیینی به عنوان مدیر جدید شعب پست بانك استان سمنان معرفی و از خدمات شعبانعلی رجبی به عنوان مدیر سابق تجلیل شد.
پیگیری و تبادل نظر در خصوص طرح های اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در روستاها از دیگر برنامه های سفر مدیرعامل پست بانك ایران به استان سمنان است.
به گزارش ایرنا، پست بانك با در اختیار داشتن هشت هزار و 200 باجه در سراسر كشور یكی از گسترده ترین شبكه های نظام بانكی را در اختیار دارد.
پست بانك در استان سمنان 5 شعبه و 62 باجه خدمات بانكی شهری و روستایی دارد كه از این تعداد، 46 باجه خدمات بانكی در روستاها و 16 باجه نیز در شهرها فعالیت دارند.
9891/7408