۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83048355
T T
۰ نفر
دانشگاه فردوسي مشهد 143 شهيد در دوران دفاع مقدس داده است

مشهد- ايرنا- رئيس ستاد شاهد و ايثارگر دانشگاه فردوسي مشهد گفت: اين دانشگاه 143 شهيد استاد، دانشجو و كارمند در دوران دفاع مقدس داده است.

حسين افخمي روحاني روز شنبه در نشست 'نقش دانشگاهيان در دفاع مقدس' در مشهد افزود: هم اكنون بيش از يك سوم استادان دانشگاه فردوسي مشهد سابقه رزمندگي و ايثارگري در دوران دفاع مقدس دارند.
وي اظهار داشت: دفاع مقدس، دوران مهمي در تاريخ 40 ساله انقلاب اسلامي است و دانشگاهيان نقش پر رنگ در اين عرصه ايفا كرده اند.
رئيس مركز آثار و اسناد دانشگاه فردوسي مشهد هم در اين نشست گفت: دفاع مقدس مي تواند الهام بخش ايثار و وطن دوستي در دوران كنوني باشد اما در بسياري از برهه ها دفاع مقدس براي يك جناح سياسي مصادره شده است.
دكتر سلمان ساكت افزود: دفاع مقدس امروز نيز مي تواند موجب اتحاد شود و سوق دادن دفاع مقدس به سوي يك سليقه خاص، جامعه را از اين ظرفيت محروم مي كند.
يكي از استادان علوم سياسي دانشگاه فردوسي مشهد نيز با بيان اينكه بيشتر از وجه عاطفي و تراژيك جنگ صحبت مي شود گفت: دانشگاه بايد به كشف حقايق و ناگفته هاي جنگ بپردازد و اتفاقاتي را كه افتاده يا نبايد مي افتاده است را بايد بيان كند.
دكتر سيد حسين اطهري افزود: بايد اجازه داد روايتهاي گوناگون از دوران جنگ و دفاع مقدس شنيده شود نه اينكه تنها به بيان يك صدا و يك روايت از جنگ پرداخته شود و ماندگاري گفتمان دفاع مقدس به اين است كه متولي رسمي نداشته باشد.
دانشگاه فردوسي مشهد سومين دانشگاه تاسيس شده در ايران پس از دانشگاههاي تهران و تبريز با بيش از 6 دهه قدمت هم اكنون 25 هزار دانشجو دارد كه حدود 2 هزار و 500 نفر آنها در مقطع دكترا و حدود 6 هزار نفر در مقطع كارشناسي ارشد و بقيه در مقطع كارشناسي مشغول تحصيل هستند.
اين دانشگاه داراي 820 عضو هيات علمي است كه 650 نفر از آنان داراي مدرك پي.اچ.دي و رتبه استادي يا پروفسوري هستند.
واحد بين الملل دانشگاه فردوسي مشهد نيز تاكنون 500 دانشجوي دكترا و 800 دانشجوي كارشناسي ارشد جذب نموده است.
1922 / 6053