۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83049642
T T
۰ نفر
3346 شغل در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

شهركرد- ایرنا- مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: درنیمه نخست امسال 3 هزار و 346 شغل جدید از سوی دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده است.

حفیظ الله فاضلی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان امسال متعهد به ایجاد 11 هزار شغل جدید هستند كه با گذشت 6 ماه از سال نسبت به تحقق این برنامه عقب هستیم.
وی ادامه داد: برخی دستگاه های اجرایی هنوز آمار اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت نكرده و چنانچه این آمار وارد سامانه شود میزان اشتغال ایجاد شده واقعی تر می شود.
فاضلی، تعداد بیكاران این استان را 63 هزار نفر اعلام كرد و گفت: حدود نیمی از این افراد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشكیل می دهند.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به علت بالا بودن نرخ بیكاری در استان اظهار داشت: نبود فرهنگ كارآفرینی، بی توجهی به ظرفیت های نسبی استان به ویژه در بخش گردشگری و كشاورزی، نبود فرهنگ همكاری و تعاون و ناهماهنگی بین رشته های دانشگاهی و نیاز بازار كار از جمله این عوامل است.
فاضلی افزود: با این وجود دولت با اجرای طرح های اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی، اشتغال روستایی و عشایری در تلاش است تا رشد نرخ بیكاری را مهار كند.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین گزارش مركز آمار ایران نرخ بیكاری چهارمحال و بختیاری در بهار امسال 22.8 درصد اعلام شده و این استان را در ردیف نخست بیكاری كشور قرار داده است.
7363/6021