۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83050489
T T
۰ نفر

صادرات غیرنفتی هرمزگان 27 درصد افزایش یافت

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83050489
صادرات غیرنفتی هرمزگان 27 درصد افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: 517 هزار و 123 تن كالای غیرنفتی در شش ماه گذشته از بندرهای غرب استان هرمزگان به خارج از كشور صادر شد كه در همسنجی با پارسال 27 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، «قاسم عسكری نسب» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میوه و تره بار، خشكبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بیشترین كالاهای صادراتی در این مدت بوده است.
وی بیان داشت: همچنین در شش ماه نخست امسال، 37 هزار تن كالای غیرنفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد كه این رقم در مقایسه با سال گذشته 60 درصد كاهش نشان می دهد.

** تخلیه و بارگیری پنج میلیون تن كالا در بنادر غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه اظهار داشت: در مجموع چهار میلیون و 923 هزار و 307 تن كالا در این مدت از بندرهای غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.
عسكری نسب افزود: سه میلیون و 922 هزار و 499 تن از این میزان، فرآورده های نفتی و یك میلیون 808 تن كالاهای غیرنفتی بوده است.
وی گفت: در شش ماه گذشته، ترانزیت كالاهای غیرنفتی در بندرهای غرب هرمزگان نیز به 138 هزار و 549 تن رسید كه افزایش 52 درصدی در همسنجی با سال گذشته داشته است.
عسكری نسب اضافه كرد: در بین بنادر غرب هرمزگان، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از 696 هزار تن كالا، افزایش 11 درصدی داشته است.
این مسوول ادامه داد: حجم صادرات محصولات كشاورزی، دامی و احشام نیز از بندرلنگه در این مدت به رقم 146هزار و 309 تن رسید كه افزایش 18 درصدی در این زمینه ثبت شد.
او یادآور شد: همچنین در این مدت، دو هزار و 137 TEU كانتینر پُر از بندرلنگه تخلیه و بارگیری شد كه افزایش 19درصدی در مقایسه با پارسال داشته است.

**افزایش 17 درصدی مسافران دریایی در غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به افزایش 17 درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب هرمزگان گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای مهر، 295 هزار و 36 مسافر و گردشگر از بندرهای لنگه، آفتاب و چارك به مقصد جزایر خلیج فارس همچون كیش و بوموسی جابه جا شدند.
عسكری نسب بیان داشت: در بخش مسافرت های دریایی بین المللی، بندرلنگه توانست با ثبت رقم ترابری بیش از 15 هزار مسافر، افزایش 9 درصدی را در این زمینه به نام خود ثبت كند.
او تعداد شناورهای ورودی به بندرهای غرب هرمزگان را پنج هزار و 914 فروند اعلام كرد و افزود: از این میزان، 338 فروند شناور بالای یك هزار تن و پنج هزار و 576 فروند زیر یك هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
بندرلنگه به عنوان اصلی ترین بندر غرب هرمزگان افزون بر ترانزیت كالا، فعالیت های صادراتی، وارداتی و كاپوتاژ را نیز پشتیبانی می كند.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه حمل و نقل و دسترسی به جزیره های ایرانی حوزه خلیج فارس(سیری، لاوان، كیش، هندورابی، تنب بزرگ و كوچك و بوموسی) تبدیل كرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بندرهای دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
مدیریت بنادر غرب هرمزگان به مركزیت بندرلنگه با چهار بندر زیر مجموعه به نام های آفتاب، چارك، لاوان و سیری در 180 كیلومتری غرب بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
بندر لنگه در 240 كیلومتری غرب بندرعباس واقع شده است.
7195/6048
۰ نفر