۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83051502
T T
۰ نفر

آمار مسافران پروازهای خراسان جنوبی كاهش یافت

۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۰
کد خبر: 83051502
آمار مسافران پروازهای خراسان جنوبی كاهش یافت

بیرجند- ایرنا- مدیركل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: آمار مسافران ورودی و خروجی فرودگاه های استان 26 درصد در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش یافت.

هادی سلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: كمبود ناوگان در هواپیماهای فوكر 100 و ام دی ایران ایر باعث لغو تعدادی از پروازها و كاهش سفرهای هوایی در بسیاری از فرودگاه های كشور از جمله فرودگاه بیرجند شده است.
وی با بیان اینكه پس از تعطیلی پروازهای ایران ایر تلاش هایی برای برقراری پرواز آتا صورت گرفته است افزود: شركت هواپیمایی آتا روزهای زوج تعداد یك پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران به برنامه پروازی این فرودگاه اضافه كرد كه تا حدی مشكل لغو پروازهای هواپیمایی هما را در بیرجند پوشش داد.
سلامی گفت: ولی این پرواز نیز به دلیل مشكلات هندلینگ و برخی مسائل دیگر در حال حاضر برقرار نیست كه امیدواریم به زودی به حالت عادی باز گردد.
مدیركل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: علاوه بر افزوده شدن هفته ای چهار پرواز به برنامه پروازی اما باز هم نسبت به میانگین سال گذشته شاهد كاهش 14 درصدی پروازها در فرودگاه بیرجند هستیم كه تنها دلیل آن كمبود ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و لغو برخی از پروازها توسط این شركت است.
وی افزایش قیمت بلیط های هواپیما را نیز از دیگر عوامل كاهش تعداد مسافر در 6 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته دانست و افزود: با رایزنی هایی كه توسط این اداره كل و مسئولان سازمان هواپیمایی كشوری صورت گرفته نرخ بلیط ها كاهش نسبی داشته است.
سلامی یادآور شد: 48 هزار مسافر در 6 ماه نخست امسال با 546 پرواز از طریق فرودگاه های بیرجند و طبس سفر كردند.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال 21 هزار و 656 مسافر در 273 پرواز ورودی و 22 هزار و 832 مسافر در 273 پرواز خروجی با پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند تردد كردند و در مدت یاد شده 525 هزار كیلوگرم بار نیز جا به جا شده است.
وی در خصوص پروازهای فرودگاه طبس نیز گفت: در این مدت 80 پرواز از این فرودگاه انجام شده كه 4 هزار و 361 نفر مسافر و 34 هزار كیلوگرم از این طریق بار جا به جا شده است.
مدیركل فرودگاه های استان اظهار داشت: هفته ای 2 پرواز در مسیر تهران- بیرجند- تهران از فرودگاه طبس انجام می شود.
وی در مورد افزایش پروازهای فرودگاه های استان گفت: پیگیری های اخیر این اداره كل، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی و استانداری خراسان جنوبی با ایرلاین های فعال در سطح كشور به منظور برقراری پرواز تهران-بیرجند-تهران توسط یكی از این ایرلاین ها و اضافه شدن پروازهای بیرجند-مشهد-بیرجند هستیم كه به زودی نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.
استان مرزی خراسان جنوبی دارای 2 فرودگاه فعال در شهرهای بیرجند و طبس است.
9893 * 6054