۱۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83052046
T T
۰ نفر
36درصد مدارس خوزستان تخريبي هستند

اهواز - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 36 درصد مدارس خوزستان نياز است كه تخريب و احداث مجدد شوند.

به گزارش ايرنا محمد تقي زاده روز سه شنبه در حاشيه آيين همزمان بهره برداري از 576 كلاس درس در خوزستان در سرسراي استانداري،در جمع خبرنگاران بيان كرد: علاوه بر اين مدارس 27 درصد مدارس خوزستان نيز نياز به تعمير و بازسازي دارند.
وي گفت: امروز با بهره برداري از 161 مدرسه در خوزستان شاهد توسعه خوبي در حوزه آموزش اين استان خواهيم بود و اميد است كه خيران همچنان مشاركت خود را در ساخت و توسعه فضاهاي آموزشي ادامه دهند.

** تجهيز مدارس خوزستان به سيستم سرمايشي و پنجره دوجداره
مديركل نوسازي، تجهيز و توسعه خوزستان نيز در حاشيه اين آيين گفت:از دغدغه هاي آموزش و پرورش خوزستان، تجهيز تمامي مدارس به سيستم سرمايشي جديد است كه امسال مقرر شده اين كار انجام شود.
رضا رضايي بيان كرد: از ديگر مواردي كه در آموزش و پرورش بسيار مورد اهميت است تجهيز مدارس به پنجره 2 جداره است، كه با توجه به پديده گرد و غبار در خوزستان ، و خطر افتادن سلامت دانش آموزان، امري ضروري است.
وي ادامه داد: با تامين اعتبار اين مهم در وزارت آموزش و پرورش موافقت شده و از امسال تجهيز مدارس به اين پنجره ها آغاز مي شود.
وي گفت: امروز همزمان با سراسر كشور 576 كلاس درس در خوزستان با زيربناي بيش از 74 هزار مترمربع به بهره برداري رسيد كه بيشترين مدارس در مناطق روستايي تاسيس شده است و بيشتر آنها با كمك خيران مدرسه ساز ساخته شدند.
رضايي ادامه داد: با وجود تمام كارهايي كه براي توسعه فضاي آموزشي در خوزستان انجام گرفته است اما همچنان در آموزش و پرورش خوزستان با كمبود فضاي آموزشي روبه رو هستيم.
يك هزار و 700 مدرسه در كشور روز سه شنبه به صورت ويدئو كنفرانس و با حضور معاون اول رييس جمهوري به بهره برداري رسيد كه 576 كلاس در خوزستان بود.
يك ميليون و يكصد هزار دانش آموز در خوزستان در بيش از هشت هزار كلاس درس در اين استان مشغول به تحصيل هستند.
به گفته مديركل آموزش و پرورش خوزستان رتبه اين استان در ميزان فضاي آموزشي در كشور 23 است.
7158/ 6037