شكایت خانواده شهدای غواص از آمریكا امسال رسیدگی می شود

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان بسیج حقوق دانان كشور گفت: اسفند ماه امسال به پرونده شكایت خانواده های 60 نفر از شهدای دست بسته غواص از دولت آمریكا در دادگاه بین المللی رسیدگی می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی بهرامیان روز سه شنبه در شورای عالی سیاست گذاری بسیج حقوقدانان هرمزگان اظهار داشت: پرونده شكایت این خانواده ها با اخذ وكالتنامه از آنها انجام شده و نسبت به طرح شكایت بین المللی از دولت ایالت متحده امریكا در این خصوص اقدام شده است.
وی افزود: در همین رابطه با طرف امریكایی تبادل لایحه ها نیز صورت گرفته و اسفندماه امسال به این پرونده رسیدگی خواهد شد.
رییس سازمان بسیج حقوق دانان كشور در این نشست از تهیه لایحه حمایت از افشاگران مفاسد اقتصادی نیز خبر داد.
بهرامیان تاكید كرد: مطالبه گری در چارچوب وظایف و اختیارات یكی از وظایف مهم بسیج حقوق دانان است و باید مشكلات و آسیب های جامعه را به مسئولان منعكس كنند.
وی با اشاره به اینكه ماهیت انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و فساد است گفت: بین عدالت اقتصادی و اجتماعی یك ارتباط و پیوند قوی و ناگسستنی وجود دارد.
رییس كل دادگستری هرمزگان نیز در این نشست گفت: بسیج مظهر یك وحدت مقدس در میان آحاد ملت است و بسیج حقوقدانان یك از مهمترین بركات این شجره طیبه محسوب می شود.
حجت الاسلام محمدصادق اكبری تصریح كرد: یكي از ویژگی هاي مهم حكومت اسلامي، اجراي عدالت ، بدون هیچ ملاحظه ای است كه دستگاه قضایی نقش بی بدیلی در تحقق این شاخص دارد.
وی با اشاره به تلاش های دستگاه قضایی هرمزگان در جهت اجرای عدالت، افزود: بر اساس شاخص ها و آمار ارائه شده دستگاه قضایی استان به دستاوردهای خوبی در عرصه صیانت از عدالت اجتماعی دست یافته است.
رییس كل دادگستری هرمزگان تصریح كرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی همواره با نشر شایعات در پی تسلط بر اذهان مردم هستند كه ضرورت دارد با حفظ هوشیاری به منظور مقابله با توطئه دشمنان وارد عمل شویم.
7198/6048