۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۷:۴۲
کد خبر: 83052557
T T
۰ نفر
تامين 2 بالگرد اورژانس براي خراسان رضوي در دست پيگيري است

مشهد- ايرنا- دبير كارگروه امداد و نجات استان خراسان رضوي گفت: تامين 2 فروند بالگرد اورژانس براي شهرستان هاي نيشابور و تربت حيدريه در اين استان در دست پيگيري است.

دكتر سيد مجتبي احمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تلاش مي شود با تامين اين 2 فروند بالگرد، روند امدادرساني در حوادث غير مترقبه و سوانح در استان بيش از گذشته تسريع شود.
وي اظهار داشت: هم اكنون چهار فروند بالگرد امدادي و اورژانسي در اين استان فعاليت دارد كه سه بالگرد اورژانس در شهرهاي مشهد، گناباد و سبزوار و يك بالگرد امدادي در شهر مشهد است.
مدير عامل جمعيت هلال احمر خراسان رضوي با بيان اينكه تمام ساختمانهاي بيش از 9 طبقه بايد با ايجاد پد فرود بالگرد، امدادرساني به حوادث احتمالي را تسهيل نمايند گفت: به دليل اينكه خدمات رساني آتش نشاني در طبقات بالا امكان پذير نيست، در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزي در اين طبقات مي توان با استفاده از بالگرد امدادرساني و مديريت حادثه را بهتر و آسانتر انجام داد.
وي افزود: ايجاد پد فرود بالگرد در بيمارستانهاي شهر نيز ضروري است كه اكنون بيمارستان هاي طالقاني، رضوي و امام رضا (ع) در مشهد داراي اين امكان هستند.
استان خراسان رضوي داراي حدود 6.5 ميليون نفر جمعيت است.
7496 / 6053