۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83053024
T T
۰ نفر
كماندار المپیكی ایران: مربی خوب حتما خارجی نیست

تهران – ایرنا – كماندار نوجوان و المپیكی ایران معتقد است: همیشه مربی خارجی خوب نیست، ما مربیان داخلی بسیار خوبی داریم كه با برنامه ریزی و نظم می توانند كمانداران را به بهترین سطح آمادگی برسانند.

سوگند رحمانی كه بامداد روز جمعه (13 مهرماه ) همراه با رضا شبانی دیگر كماندار نوجوان كشورمان و زهرا شعبانی مربی تیم ریكرو نوجوانان راهی آرژانتین می شود تا در سومین دوره المپیك نوجوانان شركت كند، در گفت و گو با ایرنا گفت: به نظر من یك مربی خوب با برنامه های كه ارائه می كند و نتایجی كه كماندارانش در میادین مختلف كسب می كنند مشخص می شود؛ بنابراین خارجی بودن به معنی بهتر بودن نیست.
وی ادامه داد: باید به مربیان داخلی هم فرصتی برای اثبات خودشان داده شود؛ همان طور كه ورزشكاران از جمله كمانداران نیز امیدوارند كه مسئولان فرصت كافی برای رسیدن به نتایج خوب را به آنان بدهند.
این كماندار كه در مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش توانست با كسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی، سهمیه المپیك نوجوانان را كسب كند، گفت: اگر چه ما گاهی در كنار تیم بزرگسالان تمرین كردیم، اما مربی ما شعبانی بوده و هم اكنون با توجه به برنامه ریزی های وی به 80 درصد از آمادگی لازم برای حضور در المپیك رسیده ام و امیدوارم كه بتوانم نتیجه خوبی بگیرم.
كماندار 16 ساله تهرانی با بیان اینكه قوی ترین كمانداران جهان در رده سنی نوجوانان در بوینس آیرس آرژانتین حضور دارند، اضافه كرد: مهم ترین عامل برای موفقیت در آرژانتین حفظ آرامش و مدیریت خوب ذهنی است و به همین دلیل تمام تلاشم را به كار می گیرم كه كاملا شاد باشم و روحیه خود را حفظ كرده و به چیزی جز مسابقه فكر نكنم.
رحمانی حضور یك روانشناس متخصص را از ضروریات كادر فنی تیم تیراندازی با كمان عنوان كرد و ادامه داد: وقتی یك روانشناس تیم را همراهی كند، فضای دوستانه در اردوها حاكم می شود و ورزشكاران به تنها چیزی كه می اندیشند بهتر شدن عملكرد و ركوردهایشان است.

** رضا شبانی دیگر مسافرتیم تیرو كمان ایران به آرژانتین می گوید تلاش زیادی كرده تا بتواند بهترین ركوردها را كسب كرده و در المپیك نوجوانان شركت كند.
امید رضا صفایی پور كماندار نوجوان كشورمان سال گذشته در جریان مسابقات جهانی آرژانتین توانست نخستین سهمیه تیرو كمان ایران را برای حضور در المپیك 2018 آرژانتین كسب كند، اما در جریان اردوهای آماده سازی، این رضا شبانی بود كه با ركوردهای بالای خود توانست شانس حضور در این بازی ها را بدست آورد.
شبانی نوجوان یزدی در خصوص شناخت از رقیبانش گفت: شناخت خوبی از آنان دارم، اما آنچه برای من مهم است شناخت از خودم و توانایی هایم است و تصور می كنم بتوانم نتیجه خوبی در آرژانتین كسب كنم.
وی با بیان اینكه در حال حاضر ركورد وی بین 328 تا 339 است، افزود: هنوز با ركورد مطلوبم فاصله دارم و در حالی كه با تمام قوا بدنبال نتیجه خوب در آرژانتین هستم، اما همه هدفم كسب المپیك 2020 توكیو است و تمام برنامه ریزی من حضور و كسب مدال در این رویداد بزرگ خواهد بود.
شبانی ادامه داد: رشته تیراندازی با كمان ورزش آمادگی ذهنی است و یك كماندار باید ذهنی خالی از هر چیز داشته باشد تا بتواند با بالاترین سطح تمركز سیبل را نشانه رود.
شبانی كه دانش آموز سال آخر دبیرستانی رشته علوم انسانی است، اضافه كرد: وقتی ما در اردو حضور داریم متاسفانه از درس و برنامه تحصیلی مان عقب می مانیم و این عقب ماندگی به ویژه در سال آخر دبیرستان، می تواند بر روند زندگی اجتماعی ما تاثیر گذار باشد و مانع از آرامش ذهنی ما می شود.
وی گفت: قطعا تعامل بیشتر وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و وزارت آموزش و پرورش می تواند در جبران این عقب ماندگی موثر باشد یا امكان فعالیت موازی در هر دو بخش را فراهم كند تا ما با حضور مستمر در اردوها به سطح بهتری از آمادگی دست یابیم.
وی از مسایل مالی به عنوان دومین عاملی كه مانع از آرامش روحی و مدیریت خوب ذهنی ورزشكاران می شود یاد كرد و افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی كشور تامین تجهیزات و فضای تمرینی فشار زیادی به خانواده ها وارد می كند و همین مساله موجب جدایی زودهنگام برخی از ملی پوشان و ورزشكاران مستعد از رشته تیراندازی با كمان می شود.
سومین دوره بازی های المپیك نوجوانان از 15 تا 26 مهرماه در شهر بوینس آیرس آرژانتین برگزار می شود.
در دومین دوره بازی‌های المپیك نوجوانان كه به میزبانی نانجینگ چین برگزار شد، ایران با 16 ورزشكار در این رقابت ها شركت كرد و 6 مدال این رقابت ها به ترتیب توسط كیمیا علیزاده تكواندو( طلا)، مهدی اسحاقی تكواندو( طلا)، رامین صفویه جودو ( طلا)، دانیال صالحی مهر تكواندو( برنز)، آرین زرعكانی دوومیدانی ( برنز ) ومحمدرضا آقانیا وزنه برداری ( برنز) برای كشورمان كسب شد.
ایران در این دوره از رقابت ها با 49 ورزشكار در 17 رشته ورزشی به مصاف حریفان می رود و این رشته ها شامل قایقرانی، فوتسال، بسكتبال 3 نفره، تنیس روی میز، ژیمناستیك، شنا، شمشیربازی، تیراندازی، جودو و سواركاری است .
ورزشی **1828**1584
۰ نفر