۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83053498
T T
۰ نفر

1330 جلد كتاب به كتابخانه های مهاباد اضافه شد

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۰
کد خبر: 83053498
1330 جلد كتاب به كتابخانه های مهاباد اضافه شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره كتابخانه های عمومی مهاباد گفت: امسال یك هزار و 330 جلد كتاب در بیش از 20 موضوع مختلف از نهاد كتابخانه های عمومی به این شهرستان اهدا شده كه نسبت به سال گذشته هفت درصد بیشتر است.

چیا قادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنر و سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از جمله موضوعات كتاب های موجود در كتابخانه های مهاباد است.
وی با اشاره به اینكه كتاب ها بر اساس ظرفیت كتابخانه های مهاباد توزیع می شود، بیان كرد: 630 جلد به كتابخانه شیخ شلتوت، 326 جلد به كتابخانه فجر و 374 جلد به كتابخانه مجتمع فرهنگی این شهرستان تحویل داده شده است.
قادری ادامه داد: امسال بیش از 700 جلد كتاب نیز از طرف خیرین، شهروندان و علاقه مندان به مطالعه به كتابخانه های عمومی مهاباد اهدا شده است.
رییس اداره كتابخانه های عمومی مهاباد اضافه كرد: اهدای كتاب به ارزش 100 میلیون ریال از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت كسب رتبه دوم شهر كتاب و شهر خلاق به این شهرستان تعلق گرفته كه تحویل داده شده و در مرحله ثبت و توزیع بین كتابخانه های سطح شهر است.
وی با اشاره به اینكه 6 كتابخانه در قالب سه كتابخانه عمومی و سه قرائت خانه در مهاباد وجود دارد، افزود: 12 روستای مهاباد از جمله روستاهای ' اگریقاش ' و ' لج ' كه چندی پیش كتابخانه های آنها افتتاح شد، اكنون دارای كتابخانه است.
وی بیان كرد: بیش از 54 هزار جلد كتاب در قالب 59 هزار نسخه در كتابخانه های این شهرستان وجود دارد كه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت و 6 كتابخانه در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
67 كتابخانه عمومی و 40 كتابخانه مشاركتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یك میلیون و 530 هزار جلد كتاب در كتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
نهاد كتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون كتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از كتابخانه های مشاركتی حمایت می كند.
9903/6185/2093