۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۸:۰۵
کد خبر: 83056727
T T
۰ نفر
پياده روي اربعين نمايش شكوه اتحاد امت اسلامي است

قم - ايرنا - معاون سواد آموزي اداره كل آموزش و پرورش قم گفت: پياده روي عظيم اربعين بهترين فرصت براي نمايش شكوه اتحاد امت اسلامي و خنثي ساختن توطئه دشمنان براي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمين محمد رضا قاسمي نيا روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، بيان كرد: جمعيت گسترده مسلمانان در پياده روي عظيم اربعين، مقدمه اي براي ظهور و آماده شدن مردم جهان براي پذيرش ولايت و حكومت حضرت ولي عصر (عج) است.
وي با اشاره به اين كه هر سال به جمعيت شركت كننده در مراسم اربعين افزوده مي شود، ادامه داد: مردم بدون هيچ چشمداشتي در اين مراسم عظيم شركت مي كنند و آن را به بزرگترين تشكل مردمي جهان اسلام تبديل كرده اند كه مي توان قدرت امت اسلامي را در آن مشاهده كرد.
وي با اشاره به اهميت زيارت امام حسين (ع) در كربلا، افزود: اين سفر معنوي داراي فوايد فراوان دنيايي و اخروي است كه حتي غير مسلمانان را هم به سمت خود جذب مي كند ودر همين رابطه هرسال، انسان هاي فراواني از مذاهب و اديان مختلف جهان در راهپيمايي عظيم اربعين، حضور دارند.
قاسمي نيا گفت: پياده روي اربعين ميعادگاه همه انسان هاي آزادي خواه جهان است و درس همدلي و وحدت را به جهان منتقل مي كند، به همين علت دشمنان بشريت به فكر مقابله با اين پديده عظيم انساني هستند و مي خواهند با ايجاد تفرقه از عظمت آن بكاهند.
وي با بيان اين كه همه مسلمانان وظيفه دارند قدر اين مراسم معنوي را بدانند، ادامه داد: مردم عزيز عراق در طول سال دارايي خود را جمع و آن را براي پذيرايي از زائران اربعين هزينه مي كنند كه در همين زمينه لازم است زائران ايراني كه سفيران انقلاب اسلامي در اين مراسم هستند، نهايت صميمت و همدلي خود را با مردم عراق به نمايش بگذارند.
وي ادامه داد: همچنين مردم ايران در زمان حضور زائران عراقي در ايران براي زيارت حرم مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و ساير اماكن مذهبي، تمام تلاش خود را براي استقبال و پذيرايي از اين زائران به كار مي گيرند و توجهي به شايعات دشمنان كه به دنبال كم رنگ ساختن اتحاد ميان امت اسلامي هستند، ندارند.
اين فعال فرهنگي گفت: پياده روي اربعين، پيوند ناگسستني ميان مسلمانان ايجاد و شرايط همزيستي صلح آميز را در ميان آنان ترويج مي كند كه بايد از اين دستاورد به خوبي محافظت كرد.
وي افزود: هر قدمي كه براي برگزاري باشكوه اين مراسم عظيم برداشته شود، كمك به حفظ شعائر اسلامي است كه مي تواند نقش موثري در فراهم شدن مقدمات ظهور امام زمان (عج) و تشكيل امت واحده اسلامي به دور از نظام هاي سلطه، در سراسر جهان داشته باشند.
7405/ 6133/