۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۷
کد خبر: 83057862
T T
۰ نفر
دانش آموزان نخبه منطقه آزاد چابهار بورسیه می شوند

تهران- ایرنا- حمایت تحصیلی و بورسیه پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری در سازمان منطقه آزاد چابهار و راه اندازی صندوق «دانش آموختگان دانا و توانا» برای پشتیبانی و حمایت از قشرهای كمتر برخوردار در دوران تحصیل در شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، از جمع 30 نفر دانش آموزان دبیرستان «دانا و توانا» در منطقه آزاد چابهار 24 نفر در كنكور سراسری سال 1397 پذیرفته شده اند.
امروز (یكشنبه) آیین تجلیل پذیرفته شدگان این دبیرستان با حضور «مرتضی بانك» دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «عبدالرحیم كردی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانك در این آیین اعلام كرد: با كمك هم می توانیم برای شكوفایی استعدادهایی كه در درون فرد فرد هر جامعه است حجم عظیمی از خلاقیت رشد و استعداد و هم افزایی و افزایش علمی فرهنگی و اجتماعی را در كشور شاهد باشیم. متاسفانه با وجود استعدادهای فراوانی كه در این سرزمین وجود دارد هنوز شرایط كافی و لازم برای شكوفایی این استعداد ها فراهم نشده است.
وی تغییر در سبك و شیوه های نظام آموزشی را در كشف استعدادهای نهفته موثر خواند و افزود: تغییر نظام آموزشی در كشور به یافتن استعدادها و شكوفایی آنها منجر می شود.
بانك گفت: اگر جریان استعدادیابی در كشور به حركت درآید هیچ چیز جلودار پیشرفت كشور نخواهد بود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: كشورهایی كه آموزش آنها بر مبنای استعدادیابی است توانسته اند بسیاری از الگوهای جدید توسعه و تحولات جهان را به وجود آورند. شما با كمترین امكانات و استعداد و علاقه ای كه داشتید توانسته اید بستری فراهم كنید كه با دستان شما به شكوفایی و خدمت رسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان این مراسم از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار خواست به تاسیس دبیرستان دخترانه این منطقه با همان ظرفیت ها و قابلیت های دبیرستان پسرانه اقدام كرده و با برنامه ریزی بلند مدت تا پنج سال آینده این دبیرستان ها به یك مجموعه آموزشی بزرگ تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار با مساحت ۱۴ هزار هكتار یكی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است كه اوایل دهه ۱۳۷۰ در حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند بنیان گذاشته شد.
بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی نزدیك‌ترین راه دسترسی كشورهای محصور در خشكی آسیای میانه (افغانستان، تركمنستان، ازبكستان، تاجیكستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آبهای آزاد است. این بندر یكی از مهمترین راهگذر‌های شمال-جنوب و شرق-غرب بازرگانی جهانی است.

اقتصام*3061*1961*