۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲
کد خبر: 83058326
T T
۰ نفر
ساره جوانمردي مدال طلاي تيراندازي بازي هاي پاراآسيا را برد

شيراز- ايرنا- ساره جوانمردي مدال طلاي بازي هاي پارا آسيايي جاكارتاي اندونزي در رشته تيراندازي با تپانچه 50 متر را برد.

به گزارش ايرنا ، اين بانوي شيرازي در دومين روز از سومين دوره بازي هاي پارا آسيايي در مرحله نهايي تپانچه 50 متر نشان طلا را براي كاروان ايران به ارمغان آورد.
تيراندازان كشور هندوستان پس از جوانمردي نشان نقره و برنز تپانچه 50 متر را از آن خود كردند.
جوانمردي دارنده 2 نشان طلاي پارالمپيك ريو و مدال برنز لندن است.
بانوي ورزشكار شيرازي كه پيش از اين براي نخستين بار نام خود را با تصاحب 2 نشان طلاي پارالمپيك ريو در تاريخ ورزش ايران جاودانه كرده بود، ركورد تپانچه خفيف 50 متر ريو را در كارنامه دارد.
كاروان ورزشي ايران تاكنون در بازي هاي پاراآسيايي جاكارتا 3 طلا، يك نقره و 3 برنز كسب كرده است.
برندگان مدال طلاي اين رقابت ها شاهين ايزديار (شنا) ، عرفان سيفي پور(پرتاپ وزنه) ، ساره جوانمردي (تيراندازي) تا دومين روز هستند.
14 ورزشكار استان فارس با پرچمداري ساره جوانمردي در رقابت هاي پارآسيايي 2018 جاكارتا حضور دارند، زهرا محمدي راد در رشته شطرنج ، سامان بلاغي، ندا فراستي، سميه كهزاد پور و ناهيد كرمي (بسكتبال با ويلچر)، ساره جوانمردي و سميرا ارم (تيراندازي)، بهرام سليماني (دوچرخه سواري)، محمد الوان پور، سيد علي اصغر جوانمردي، آرزو رحيمي، اميد ظريف صنايعي و عليرضا فرح (دو و ميداني ) و علي غريب شي (وزنه برداري) 13 ورزشكار اعزامي از استان فارس هستند و محسن عزيز نژاد هم از اين استان به عنوان مربي دو و ميداني حضور دارد.
سامان بلاغي، ندا فراستي، سميه كهزاد پور، ناهيد كرمي، ساره جوانمردي، سميرا ارم، عليرضا فرح و محمد الوان پور از جمله ورزشكاران استان فارس در بازي هاي جاكارتا هستند كه شانس كسب مدال در اين رقابت ها را دارند.
ساره جوانمردي پرچمدار كاروان ايران در مراسم افتتاحيه بازي هاي پاراآسيايي 2018 جاكارتا بود و سميرا ارم هم ديگر بانوي تيرانداز شيرازي پرچمدار مراسم اختتاميه اين بازي هاست.
سامان بلاغي، سميه كهزاد پور، ندا فراستي ، ساره جوانمردي و بهرام سليماني ورزشكاراني هستند كه در دومين دوره اين بازي ها كه در سال 2014 در اينچئون كره جنوبي برگزار شد، حضور داشتند.
ساره جوانمردي در اين دوره (2014) در تيراندازي 2 نشان طلا گرفت و سميه كهزاد پور، ندا فراستي و سامان بلاغي هم در بسكتبال با ويلچر نشان برنز را از آن خود كردند و بهرام سليماني هم در رشته دوچرخه سواري چهارم شد.
همچنين فوتباليست هاي فارسي در دوره گذشته (دومين دوره) چهار مدال طلا كسب كردند، كه در سومين دوره، رشته فوتبال هفت و پنج نفره از بازي هاي پارا آسيايي جاكارتا،حذف شده است.
كاروان 20 نفره اعزامي از استان فارس در مسابقه هاي پارا آسيايي 2014 اينچئون كره جنوبي، با كسب هشت مدال طلا، يك نقره و سه برنز، كارنامه درخشاني از خود به جاي گذاشتند.
كاروان ورزشي جانبازان و معلولان ايران قرار است در رشته هاي، دو و ميداني، پينگ پنگ، تيراندازي، تير و كمان، شنا، واليبال نشسته، شطرنج، دوچرخه سواري، بسكتبال با ويلچر، بوچيا (ورزش ويژه معلولان نخايي)، جودو، گلبال و وزنه برداري شركت كنند.
در اين رقابت ها 136ورزشكار از كشورمان در بخش آقايان و 73 ورزشكار در بخش بانوان شركت مي كنند.
در سومين دوره اين بازي ها كه در 10ورزشگاه در شهر جاكارتا برگزار مي شود، سه هزار و 589 ورزشكار از 43 كشور در 18رشته با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
كاروان ورزشي ايران در نخستين دوره اين بازي ها كه در سال 2010 در گوانژو چين و با حضور چهار هزار ورزشكار از 41 كشور آسيايي در 19رشته برگزار شد، با كسب 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29برنز) به مقام چهارم رسيد.
ورزشكاران ايران در دومين دوره اين بازي ها كه در اينچئون كره جنوبي و با حضور چهار هزار و 500 ورزشكار از 41 كشور برگزار شد، در 16رشته ورزشي حضور يافتند و در اين دوره هم با كسب 120مدال (37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز) بعد از كشورهاي چين، كره جنوبي و ژاپن به مقام چهارم دست يافت.
سومين دوره بازي هاي پارا آسيايي، چهاردهم مهر 97 با پرچمداري ساره جوانمردي ورزشكار شيرازي آغاز شده است.
اين بازي ها تا بيست و يكم اين ماه 97 در شهر جاكارتا پايتخت كشور اندونزي ادامه دارد.
7368 / 1876