۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 83058443
T T
۰ نفر

فراخوان سيزدهمين جشنواره عكس خبري «دوربين.نت»

۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰
کد خبر: 83058443
فراخوان سيزدهمين جشنواره عكس خبري «دوربين.نت»

تهران- ايرنا- فراخوان سيزدهمين دوره جشنواره عكس خبري - مطبوعاتي «دوربين‌.نت» با هدف نمايش و انتخاب عكس‌ها و مالتي‌مدياهاي بر‌تر سال ايران منتشر شد.

به گزارش دوشنبه ايرنا، سيزدهمين جشنواره عكس خبري دوربين.نت يك جشن براي عكاسان ايراني است كه با هدف نمايش و انتخاب عكس‌ها و مالتي‌مدياهاي بر‌تر سال ايران و همچنين برگزاري كارگاه‌هاي تخصصي عكاسي در ايران، پاييز امسال برگزار مي شود.
در بخش مسابقه عكس خبري، موضوعات متعددي در زيرمجموعه هاي سياسي، فرهنگ و هنر، ورزش، اجتماعي، اقتصادي، آيين و مذهب و مستند اجتماعي به همراه 3 بخش جنبي «حادثه زلزله كرمانشاه»، «جام جهاني 2018» و «تورهاي عكاسي» ارائه شده است.
بخش فيلم با هدف كشف، شناسايي و حمايت از نسل فيلم‌سازان تجربي در جامعه‌ عكاسي و به ويژه نسل جوان، فراهم‌كردنِ فرصتي براي نمايش و داوريِ فيلم‌هاي كوتاه فيلم‌سازان خلاق و آوانگارد، معرفي فيلم‌سازان جديد به جامعه‌ سينمايي كشور و همراهي با آنها براي فعاليت بيش‌تر و حضور فيلم هايي با موضوع عكس و عكاسي و عكاساني كه به فيلمسازي كوتاه علاقه دارند، تدارك يافته است.
فيلم‌هاي ارسالي مي‌تواند در دو ژانر داستاني و مستند باشد و اولويت با فيلم‌هايي است كه كارگردان آنها عكاس يا يكي از عوامل فني، جزء جامعه عكاسان است.
رقابتهاي بخش مسابقه مالتي‌مديا (چند رسانه اي) بنا به ضرورت در فضاي رسانه اي برگزار مي شود، جهان امروز جهان تك بعدي نيست. مخاطب امروزي بر خلاف گذشته علاقه مند به شنيدن و ديدن داستان هاي جديد و روايت هاي متفاوتي از قصه هاي پيرامون خود است.
امروزه آثار تك بعدي جاي خود را به توليدات ميان رشته اي و چند رسانه اي داده اند و همانطور كه مخاطب علاقه مند است داستاني را در قالبهاي مختلف ببيند و بشنود پديدآورندگان هم با تلفيق مديوم هاي مختلف آثاري براي روايت متفاوت اثر خود برگزيده و مخاطبان خود را به تسخير آثارشان در آورده اند.
(Digital Storytelling)، گونه اي از ارائه داستان است كه پديدآورندگان در قالب آن به داستان سرايي خود از موضوعاتي كه دغدغه روايت آن را دارند روي آورده‌اند.
احسان رأفتي داريان رئيس برگزاري سيزدهمين جشنواره عكس خبري دوربين.نت است و محمد نوروزي: دبير بخش عكس، احمد حجارزاده: دبير بخش فيلم،
امير نريماني: دبير بخش مالتي مديا؛ سعيد عرب زاده: دبير بخش شهرستان، حميد مهدوي: دبير بخش تورها، رامين كاكاوند: مشاور حقوقي جشنواره
محمود خستو: مدير تبليغات و گرافيك و ابراهيم حيدري: مدير ارتباطات و اطلاع رساني هستند.
داوران بخش عكس؛ علي آقا ربيع، مجيد عسگري پور و جاويد نيكپور هستند، داوري بخش فيلم را احسان صفاپور، رضا كمالي و هانيه يوسفيان انجام مي دهند و همچنين داوري بخش مالتي مديا به عهده ابوالفضل نسايي و روح الله وحدتي است.
علاقه مندان براي دريافت جزييات اين رويداد مي توانند به سايت جشنواره به نشاني festival.doorbin.net مراجعه كنند و يا با تلفن دبيرخانه 9192053009
تماس بگيرند.
فراهنگ **9031 ** 1055
۰ نفر