۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 83058532
T T
۰ نفر
14 موتورسوار در تصادفات درون شهر زنجان جان باختند

زنجان - ايرنا - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: در 6 ماه نخست امسال 14 نفر از 20 كشته ناشي از تصادفات درون شهري اين استان، موتورسواران بودند.

سرهنگ علي اصغر شيرمحمدي، روز دوشنبه در همايش موتورسواران قانونمند كه در محل سينما روباز گاوازنگ شهر زنجان برگزار شد افزود: 12 نفر از 14 موتورسوار فوت شده، به عنوان مقصر در اين تصادف شناخته شدند كه اگر قوانين و مقررات را رعايت مي كردند به يقين چنين سرنوشتي براي آنها رقم نمي خورد.
وي استفاده از كلاه ايمني توسط راكبين و سرنشينان موتورسيكلت ها را بسيار ضروري خواند و اظهار داشت: كلاه ايمني در جلوگيري از ضربات و صدمات وارده به سر، نقش مهم و حياتي دارد كه اميد است فرهنگ استفاده از اين وسيله بيش از پيش در ميان موتورسواران نهادينه شود.
شيرمحمدي با بيان اينكه در برخي موارد مشاهده مي شود كه فقط راكب موتورسيكت ها، كلاه ايمني بر سر دارند كه اين به هيچ وجه صحيح نيست، تاكيد كرد: كساني كه سوار بر موتورسيكلت هستند اعم از راكب و سرنشينان بايد از كلاه ايمني استفاده كنند چراكه سرنشينان نيز هنگام حادثه در معرض تهديد و خطر هستند.
رئيس پليس راهور استان زنجان گفت: امسال در مسير ارتباطي خدابنده، 2 دستگاه موتورسيكلت به شدت با يكديگر برخورد كردند كه اين حادثه سه كشته برجا گذاشت و دليل حادثه نيز وجود نقص در سيستم روشنايي موتورسيكلت ها بود.
شيرمحمدي با تاكيد براينكه قوانين و مقررات رانندگي براي حفظ جان رانندگان، سرنشينان و عابرين است، افزود: به خاطر يك خطا و تخلف كوچك، ممكن است حادثه تلخ و ناگوار اتفاق بيفتد پس چه بهتر كه رانندگان وسايط نقليه با دور انديشي از پيشامدهاي ناگوار جلوگيري كنند.
وي از موتورسواران خواست از سرعت غيرمجاز و حركت در جهت خلاف و انجام حركات نمايشي و مخاطره آميز به جد خودداري كنند و در صورت وجود نقص در سيستم روشنايي، هرچه زودتر و قبل از آنكه دير شود نسبت به رفع مشكل اقدام كنند.
شيرمحمدي، با بيان اينكه بيشترين تلفات انساني در سطح مسيرهاي درون و برون شهري، متوجه موتورسيكلت سواران است تصريح كرد: تلفات جاني و مالي حوادث رانندگي موتور سواران در جاده ها به ويژه در راه هاي ارتباط روستايي آمار بالايي دارد.
6084/6085