۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۸
کد خبر: 83059459
T T
۰ نفر
پرورش مرغ گوشتي براي 50 نفر در چابهار شغل ايجاد كرده است

چابهار - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: طرح هاي پرورش مرغ گوشتي در اين شهرستان زمينه ايجاد اشتغال 50 نفر را به طور مستقيم فراهم كرده است.

غلامحسين بامبري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هفت واحد مرغداري در شهرستان چابهار امكان توليد و عرضه 190 هزار قطعه مرغ گوشتي را در هر دوره پرورش دارند.
وي بيان كرد: سالانه 2 هزار و 300 تن گوشت سفيد در چابهار توليد و عرضه مي شود و ضريب خوداتكايي به گوشت مرغ در اين شهرستان به حدود 40 درصد رسيده است.
مدير جهاد كشاورزي چابهار افزود: در راستاي ارتقاء ظرفيت توليد گوشت مرغ و به منظور افزايش ضريب خوداتكايي شهرستان بايد بيش از 15 واحد توليدي مرغ گوشتي ديگر راه اندازي شود.
وي گفت: شهرستان چابهار با توجه به آب و هواي مساعد از شرايط مناسب براي پرورش مرغ گوشتي برخوردار است و سرمايه گذار بخش خصوصي نيز آمادگي لازم براي حضور در اين بخش را دارند.
بامبري ادامه داد: در سالجاري 17 مورد مجوز بهداشتي براي ورود بيش از 501 هزار قطعه جوجه مرغ گوشتي به مرغداري هاي شهرستان چابهار توسط اداره دامپزشكي صادر شده است.
وي با اشاره به جايگاه گردشگري و اقتصادي چابهار و جمعيت حدود 300 هزار نفري، خاطرنشان كرد: نبايد روزانه شاهد حمل مرغ گوشي از ساير نقاط سيستان و بلوچستان باشيم و مجوزي براي پرورش مرغ گوشتي در محدوده اين شهرستان صادر شود.
مديرجهاد كشاورزي چابهار گفت: توجه مسئولان به صدور فوري مجوز پرورش مرغ گوشتي منجر به اشتغال چند برابر فعلي و خودكفايي اين شهرستان از واردات مرغ گوشتي و در نهايت كاهش هزينه هاي سنگين حمل و نقل مي شود.
به گزارش ايرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 3 شهر به نام هاي چابهار، پلان و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3213