۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵
کد خبر: 83062207
T T
۰ نفر
مراكز توانبخشی هلال احمر در كشور به 200 واحد افزایش می یابد

گرگان - ایرنا - معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر كشور با اشاره به این كه اكنون 156 مركز جامع توانبخشی در كشور وجود دارد، گفت: تا پایان سال جاری و با بهره برداری از 44 مركزدیگر، تعداد این مراكز به 200 واحد می رسد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی هلال احمر گلستان، حسن صفاریه چهارشنبه شب در آیین افتتاح صندوق امانات تجهیزات پزشكی جمعیت هلال احمر گرگان كه توسط یك خیر راه اندازی شده، افزود: سازمان به دنبال توسعه خدمات توانبخشی در كشور است كه به همین منظور بنا دارد تا تعداد مراكز را تا پایان سال جاری افزایش داده و به رقم ذكر شده برساند.
وی اظهار داشت: 10 درصد مردم كشور دارای معلولیت هستند و از این میزان بین یك تا 2 درصد در زمینه ‌های درمانی و توانبخشی نیازمند كمك و حمایت هستند تا بتوانند با استفاده از خدمات توانبخشی به زندگی خود ادامه دهند.
وی اضافه كرد: تمام خدمات توانبخشی در مراكز هلال احمر با تعرفه دولتی و پوشش بیمه ‌ای ارائه می‌ شود و خدماتی چون پروتز با كیفیت بسیار عالی و قیمت نازل با توجه به اینكه پوشش بیمه‌ای ندارد، انجام خواهد شد.
صفاریه گفت: بیشتر واحدهای ما در سراسر كشور دارای فیزیوتراپی هستند و تصمیم داریم با ایجاد مراكز جامع توانبخشی آنها را به بخش‌ های دیگر چون كاردرمانی، گفتار درمانی و پروتز مجهز كنیم.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: در سال‌ های آینده كلینیك‌ های تخصصی ویژه بیماران ام ‌اس و نظایر آن ایجاد خواهد شد و این قول را می‌ دهیم كه این كلینیك تخصصی به صورت پایلوت نخستین بار در گلستان ایجاد شود.
وی بیان داشت: در دو ماه آینده مركز جامع توانبخشی گلستان با بخش‌ هایی چون گفتار درمانی، كار درمانی، ساخت اندام مصنوعی، فیزیوتراپی و غیره افتتاح خواهد شد.
وی تاكید كرد: جمعیت هلال احمر یك سازمان مردم نهاد بوده و همواره از بدو تاسیس از توان مردمی برای رسیدن به اهداف خیرخواهانه و بشردوستانه بهره برده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز در این آیین گفت: بانك امانات تجهیزات پزشكی دارای تجهیزاتی از جمله تشك مواج، ویلچر، دستگاه اكسیژن، عصا، تخت، واكر و غیره می باشد.
محمدعلی هروی اظهار داشت: نخستین بار بانك امانات تجهیزات پزشكی در سال 94 توسط همین خیر ایجاد شد و تا پایان سال گذشته تعداد 2 هزار و 500 بیمار نیازمند از این تجهیزات به صورت امانی و رایگان استفاده كرده اند.
وی تصریح كرد: این خیر گلستانی علاوه بر بانك امانات گرگان، پنج بانك امانات تجهیزات پزشكی دیگر را به زاهدان، زابل، ساری، مشهد و سرپل ذهاب هدیه كرده است.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم دارای بیماران نیازمند توانبخشی، بضاعت مالی برای توانبخشی و درمان ندارد و این بانك می‌ تواند فرصت خوبی باشد تا به صورت امانت این تجهیزات را استفاده كرده و بعد از برطرف شدن نیاز،برای استفاده دیگر بیماران به جمعیت هلال احمر تحویل دهند.
رئیس مجمع خیران سلامت استان هم در این جلسه اظهار داشت: این كار نیكوكارانه باید الگو برای دیگر خیران و متمكنان استان گلستان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی اضافه كرد: این خیر با مبالغ بسیار زیاد این تجهیزات را فراهم كرده و گذشتن از این گونه مبالغ و صرف كار خیر كردن، یك هنر است.
آیین افتتاح بانك امانات تجهیزات پزشكی جمعیت هلال احمر گرگان كه توسط یك خیر از شهرستان گنبدكاووس به نام محمد شهركی اهدا شده، با حضور صفاریه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر، سودی مشاور رئیس جمعیت هلال احمر، هروی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان، صفوی فرماندار گرگان و جمعی از خیرین و مسئولین شهرستان گرگان برگزار شد.
/1860/3014
۰ نفر