۱۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۲۲
کد خبر: 83062610
T T
۰ نفر
اظهار رضايت سرمربي تيم جودو نابينايان از عملكرد شاگردانش

جاكارتا - ايرنا - سرمربي تيم جودو نابينايان و كم بينايان ايران پس از نايب قهرماني در سومين دوره بازي هاي پاراآسيايي گفت: از عملكرد بازيكنان راضي هستم اما در بخش تيمي مي توانستيم بهتر كار كنيم.

«محمدرضا حاج يوسف زاده» روز پنج شنبه در پايان مسابقات تيمي سومين دوره بازي هاي پاراآسيايي به خبرنگار ايرنا گفت: در كار تيمي خوب عمل نكرديم زيرا ارنج تيمي ما فوق العاده بود. با محاسباتي كه انجام داده بودم بايد سه بر دو از سد كره جنوبي مي گذشتيم اما ننتيجه برعكس شد زيرا ورزشكار ما در وزن نخست قبل از اينكه فن از حريف بخورد دچار مشكل تنفسي شد اما در بخش انفرادي تمام نفرات اعزامي به جاكارتا خوب عمل كردند و از تمامي آنان راضي هستم و توانستيم از هفت وزن شش مدال رنگارنگ كسب كنيم.
حاج يوسف زاده با اشاره به پيش بيني خود از نتايج انفرادي و تيمي بازيكنان قبل از اعزام به جاكارتا، عنوان كرد: نتايج عالي و در سطح انتظار بود. اگر داور روز گذشته با ورزشكار ازبك مهربانانه برخورد نمي كرد بدون شك در مدال طلا هت تريك مي كرديم. نمي خواهم داور را براي نتيجه نگرفتن بهانه كنم اما ورزشكاران ما در اين دوره به ويژه در بخش انفرادي تمام توان خود را به كار گرفتند.
وي با بيان اينكه براي پيشرفت جودو نابينايان نبايد در باد اين مدال ها خوابيد اظهار داشت: براي پيشرفت جودو و عقب نماندن از غافله رقيبان آسيايي از فردا صبح در محل دهكده بازي ها تمرينات را آغاز مي كنيم و اميدوارم مسوولان نيز با رفع مشكلات پيش روي اين رشته در بخش نابينايان، بتوانند كمك هاي لازم را انجام دهند.
او گفت: از مسئولان مي خواهم كه نوع نگاه خود را به جودو نابينايان تغيير دهند، زيرا ما نيازمند اردوهاي خارجي و برگزاري تمرينات مشترك با تيم هاي قدرتمند هستيم اميدوارم كمك كنند تا اين مشكل برطرف شود.
وي ادامه داد: بايد تيم دوم براي جايگزين كردن ستاره ها داشته باشيم و اين نيازمند بودجه لازم است. مشكلات اقتصادي كنوني سد راه برطرف كردن اين مشكل است و ورزشكاران نابينا و كم بيناي در اقليت هستند و سالن و مكان تمرين براي آنان فراهم نيست. برخي از آنان با جودوكاران سالم تمرين مي كنند كه ممكن است براي جودوكاران نابينا و كم بينا آسيب زا باشد.
سرمربي تيم جودو نابينايان و كم بينايان افزود: در حالي كه از كمبود بودجه براي تشكيل تيم دوم رنج مي بريم، بايد شرايطي فراهم شود تا ورزشكاراني كه مشكل بينايي دارند در فدراسيون نابينايان و تيم هاي تحت نظر اين فدراسيون جذب شوند و اين كار در مورد وحيد نوري قهرمان وزن منهاي 90 كيلوگرم اين دوره از مسابقات به خوبي مثمر ثمر بود. اين سياست در شرايط كنوني در كشورهاي ازبكستان و كره جنوبي در حال اجرا است.
يوسف زاده در پايان با اشاره به برگزاري مسابقات قهرماني جهان در كشور پرتغال گفت: در بازگشت به ايران بايد نشستي با رئيس انجمن جودو و مسوول فني نابينايان داشته باشيم تا نسبت به اعزام تمام افراد تيم به مسابقات جهاني تصميم گيري شود. البته احتمالا تيم ناقص اعزام شود و نتوانيم با تركيب كامل در اين بازي ها شركت كنيم.
رشته جودو نابينايان و كم بينايان ايران با هدايت محمدرضا حاج يوسف زاده در سومين دوره مسابقات پاراآسيايي توانست در بخش تيمي عنوان نايب قهرماني و در بخش انفرادي نيز 2 مدال طلا، يك نقره و سه برنز كسب كند.

*عليزاده: قهرمان واقعي فقط شهدا هستند
«مهدي عليزاده» قهرمان پرتاب وزنه و نيزه بازي ها پاراآسيايي جاكارتا گفت: قهرمان واقعي فقط شهدا هستند و با شركت در اين رقابت ها خواستم بگويم ما و جانبازان هنوز هستيم. وقتي ورزشكاري طلا مي گيرد به او قهرمان مي گويند اما به نظر من قهرمان واقعي شهدا هستند.
جانباز دوران دفاع مقدس افزود: خيلي شاكرم كه توانستم پرچم كشورم را به اهتزاز درآورم و افتخار مي كنم، چون بحث قهرماني ورزشي افتخار هر كشوري است و ورزشكاران بايد از جانشان براي كسب اين عنوان مايه بگذارند.
وي با ابراز خرسندي از كسب مدال طلاي اين بازي ها اظهار داشت: كسب مدال طلاي بازي هاي پاراآسيايي براي هر كسي احساس خوب و رضايت بخشي است، چون با تمرينات زياد همراه با مشكلات خاص بايد تلاش كنند تا به جايگاه خوبي برسند و احساس رضايت بخش و خوبي است كه با كسب مدال آوري دل ملت عزيز و رهبرمان شاد مي شود.

*ورزشكار طلايي ايران مدالش را به شهداي حادثه تروريستي اهواز تقديم كرد
سجاد محمديان پس از كسب مدال طلا ماده پرتاب وزنه در كلاس F42 گفت: اين مدال را به شهداي حادثه تروريستي اهواز و شهيد هادي الماسيان كه همشهريم بود، تقديم مي كنم.
قهرمان پرتاب وزنه بازي هاي پاراآسيايي جاكارتا گفت: رقابت خوبي را داشتم و فقط كمي شرايط شرجي آب و هوايي جاكارتا اذيتم كرد اما خدا را شكر توانستم بر شرايط جوي غلبه كرده و بهترين ركورد دوران ورزشي ام را اينجا به ثبت برسانم.
وي اظهار داشت: ركورد بازي هاي پاراآسيايي متعلق به من بود كه در اينچئون كره جنوبي ۱۳ متر و ۸۶ سانتيمتر به ثبت رسانده بودم و با زحمات مربي عزيزم اينجا توانستم حدود يك متر و ۵۰ سانتيمتر ارتقاء دهم.
ملي پوش كشورمان اين رقابت ها را استارتي براي جهاني امارات و پارالمپيك ۲۰۲۰ توكيو دانست و گفت: سهميه پارالمپيك توكيو در جهاني امارات توزيع مي شود و من قصد دارم در اين مسابقات سهميه را كسب كنم.

*صفرزاده: ۴۰۰ متر دوي مرگ است
هاجر صفرزاده دونده سرعتي كشورمان كه نزديك خط پايان رقابت هاي دوي ۴۰۰ متر كلاس T12 زمين خورد و عنوان نايب قهرماني را كسب كرد، گفت: مجبور شدم زمين بخورم تا عنوان نايب قهرماني را به دست آورم.
وي كه 2 مدال نقره و يك برنز بازي هاي پاراآسيايي جاكارتا را كسب كرده است، اظهار داشت: متاسفانه ۴۰۰ متر دوي مرگ است و من رقابت سختي با نفر سوم داشتم و در شرايطي كه نزديك بود نفر سوم از من عبور كند مجبور شدم خودم را به زمين بزنم و از خط پايان عبور كنم.
وي كه از ناحيه كتف و كمر دچار آسيب ديدگي شده است، اظهار داشت: شرايط خيلي بهتري دارم. بدون شك بازي هاي پاراآسيايي سطح خيلي بالايي دارد و دوندگان زيادي از كشورهاي زيادي شركت كرده اند اما من انتظار كسب مدال نقره نداشتم و مي خواستم نتيجه بهتري كسب كنم.

ورزشي**2052**2024