۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83063942
T T
۰ نفر
مواكب مردمي درچذابه براي پذيرايي از زائران اربعين آماده شدند

اهواز - ايرنا - مسئول كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان گفت : با نزديك شدن به حركت كاروان هاي اربعين به سمت مرزهاي رسمي كشور ، مواكب مردمي در نزديكي گذرگاه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني آماده شدند.

حجت الاسلام سيدمحمود موسوي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حدود 300 موكب متشكل از هيات هاي عزاداري و خيران منطقه به خصوص مناطق غربي خوزستان در سه كيلومتري پايانه چذابه مستقر شده و تجهيزات و امكانات مورد نياز نيز به محل برپايي مواكب گسيل شده است.
وي گفت:امسال براساس طرح جامع ،محل برپايي مواكب در مرز چذابه به سه كيلومتري پايانه تعيين شده و بسياري از مواكب از مدتها قبل كار ساخت و ساز را شروع كرده و هم اكنون از آمادگي كامل براي استقبال و پذيرايي از زائران برخوردار هستند.

* درهاي مواكب از پنجم صفر بر روي زائران اربعين باز مي شود
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در ادامه گفت: از پنجم ماه صفر(23مهرماه) درهاي مواكب در مرزهاي چذابه و شلمچه بر روي زائران اربعين حسيني به صورت رسمي باز مي شود.
حجت الاسلام موسوي افزود: طبق برنامه ريزي صورت گرفته 300موكب در چذابه ، 300موكب در شلمچه و 400موكب در مسيرها و شهرهاي منتهي به مرزهاي چذابه و شلمچه ، فقط با هدايا و كمك هاي مردمي برپا مي شود و به صورت شبانه روزي به زائران امام حسين(ع) خدمت رساني مي كنند.
وي گفت: فعاليت مواكب تا چند روز پس از اربعين حسيني ادامه خواهد داشت.

* 800موكب شناسنامه دار شدند
مسئول كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان تاكنون 800 موكب مردمي كه قرار است از زائران اربعين حسيني پذيرايي كنند شناسنامه دار شدند.
وي گفت:بقيه مواكب مردمي نيز در حال صدور شناسنامه هستند.
حجت الاسلام موسوي همچنين گفت: 60موكب مردمي از خوزستان نيز در خاك عراق و در مسيرهاي اصلي تردد زائران اربعين برپا خواهد شد.
به گزارش ايرنا هم اكنون حركت تدريجي كاروان هاي اربعين حسيني به سمت 2 مرز شلمچه و چذابه شروع شده ولي پيش بيني شده در روزهاي آينده روند تردد زائران شتاب گيرد.
از سال 1392 حركت منسجم و هماهنگ كاروان هاي اربعين حسيني به سمت مرزهاي چذابه و شلمچه شروع شد و همه ساله بر عظمت و شكوه اين حركت معنوي افزوده مي شود.
گذرگاه هاي چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ايلام سه گذرگاه رسمي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
در اربعين پارسال 380هزار زائر از گذرگاه مرزي چذابه و 650هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات مشرف شدند.
حركت پرشور كاروان هاي اربعين حسيني از اوايل ماه صفر شروع و تا 2 روز مانده به اربعين ادامه خواهد داشت.
براساس تقويم رسمي كشور ، هشتم آبان مطابق با بيستم ماه صفر ، روز اربعين حسيني است.
6065/6002