۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83064411
T T
۰ نفر

800 كارآفرین زن در تولید كشور نقش اساسی دارند

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83064411
800 كارآفرین زن در تولید كشور نقش اساسی دارند

قزوین - ایرنا - مشاور مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفت: 800 كارآفرین زن در عرصه تولید كشور فعالیت دارند كه نقش آنان در این خصوص اساسی است

به گزارش ایرنا، پریچهر سلطانی روز شنبه در نشست توانمندسازی زنان كارآفرین در شهرك های صنعتی استان قزوین افزود: بیشترین آمار ثبت شده زن كار آفرین متعلق به استانهای خراسان رضوی و اصفهان است و 16 نفر نیز در استان قزوین در تولید مشغول فعالیت هستند.
سلطانی گفت: به نظر می رسد با توجه به مصوبات شورای توسعه تعاون زنان استان قزوین و تسهیلات اختصاصی برای بانوان كارآفرین در این استان، در 6 ماهه دوم سال جاری این استان جزو سه استان برتر اشتغال زنان و كار آفرینی در حوزه شهرك های صنعتی در كشور باشد.
مشاور امور بانوان و خانواده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تمام زنان كارآفرین می توانند با مراجعه به شركت شهرك های صنعتی در سراسر كشور با پرداخت 5 درصد مبلغ زمین در مرحله اول و مابقی با پرداخت اقساطی 60 ماهه در شهرك های صنعتی صاحب زمین شده و به فعالییت تولیدی خود بپردازند.
وی افزود: تمام كارآفرینان زن با مكاتبه با بخش امور زنان شهرك صنعتی می توانند در اسرع وقت خواستار رسیدگی مشكل خود شوند.
مشاور امور بانوان سازمان صنایع كوچك و شهركهای صنعتی ایران، معرفی بانوان كارآفرین به جامعه را موجب افزایش انگیزه فعالیت و پویایی آنان ذكر كرد وگفت: زنان كارآفرین ایران در بیشتر عرصه های كارآفرینی حضور موثر دارند ولی كمتر معرفی شده اند.
این مقام مسئول خاطر نشان كرد: تمام مشكلات زنان كارآفرین با بازنگری در قانون از طریق مجلس شورای اسلامی به زودی رفع خواهد شد.
سلطانی با اشاره به نقش زنان دراقتصاد مقاومتی و استفاده از كالای داخلی گفت:امیدواریم در در عرصه مدیریتی ن یز عدالت جنسیتی لحاظ شده و زنان هم باید سهم 30 درصدی خود را در بدنه مدیریتی كشور به دست آورند كه با توجه به موقعیت خوب ایجاد شده در دولت تدبیر و امید، استان قزوین به عنوان یكی از استان های سرآمد در این عرصه شناخته میشود.
مدیر كل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این نشست خاطر نشان كرد: تمام سیاست های دولت در استان در جهت ارتقای جایگاه زنان در عرصه كسب و كار و ترویج و هماهنگی بخش خصوصی با زنان كارآفرین به خوبی اجرا شده است و می توان گفت استان قزوین یكی از موفق ترین استان های كشور در این عرصه بوده است.
معصومه مرادیان گفت: آموزش رایگان و شناسایی بانوان كار آفرین و وارد شدن زنان در عرصه های مختلف كار آفرینی از اهداف شورای توسعه تعاون زنان در صنایع كوچك و شهرك های صنعتی در استان قزوین است.
وی افزود: با همكاری شركت شهرك های صنعتی استان قزوین و معافیت از وجوه زیر ساختی ، استان قزوین در حوزه رشد زنان كار آفرین با رشد پنج پله ای به رتبه چهارم ارتقا یافته است.
6104/6012
۰ نفر