۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83065455
T T
۰ نفر
بيست و يكمين جشنواره بين المللي قصه گويي در سنندج آغاز شد

سنندج - ايرنا - مرحله استاني بيست و يكمين جشنواره بين المللي قصه گويي با موضوع قصه زندگي من با رويكرد خوب زندگي كردن تمرين مي خواهد روز يكشنبه در سنندج آغاز بكار كرد.

مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان در حاشيه اين جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مرحله از جشنواره روزهاي يكشنبه و دوشنبه در 2 بخش عمومي و تخصصي در مجتمع كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان برگزار مي شود.
سهيلا شيخي افزود: در مرحله شهرستاني اين جشنواره، 120 قصه گو در رده هاي سني پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها، زنان و مردان و دخترها و پسرها حضور داشتند كه 31 نفر از ميان آنها به مرحله استاني راه يافتند.
وي تاكيد كرد: در مرحله استاني و پس از 2 روز رقابت پنج نفر به مرحله منقطه اي راه مي يابند كه آبان ماه امسال در استان مركزي برگزار مي شود تا با برگزيدگان استان هاي كرمانشاه، لرستان، قم، مركزي، ايلام و همدان به رقابت بپردازند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان يادآور شد: بخش عمومي اين مرحله از جشنواره شامل قصه 90 ثانيه (فيلم) است و بخش تخصصي آن نيز شامل قصه گويي كلاسيك و خلاق است.
وي اضافه كرد: آثار برگزيده هاي بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ و كودك و نوجوان به دبيرخانه مركزي ارسال خواهد شد تا در صورت رقابت با قصه گويان كل كشور به جشنواره كشوري دعوت شوند.
شيخي گفت: همچنين بخش مقاله نويسي، قصه گويي 90 ثانيه اي و بين الملل در دبيرخانه كشوري همزمان با شب يلدا داوري خواهد شد.
مرحله استاني بيست و يكمين جشنواره بين المللي قصه گويي روزهاي يكشنبه و دوشنبه 22 و 23 مهرماه در مجتمع فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سنندج برگزار مي شود.
7348/9102