۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۵۷
کد خبر: 83065686
T T
۰ نفر
رقابت 19 قصه گوي هرمزگان در بيست‌ و يكمين جشنواره قصه ‌گويي

بندرعباس- ايرنا- رقابت 19 قصه‌ گوي هرمزگان در بخش عصرگاهي بيست‌ و يكمين جشنواره قصه ‌گويي در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان اين استان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، در اين بخش قصه گويان استان عصر يكشنبه براي راهيابي به مرحله منطقه اي بيست‌ و يكمين جشنواره قصه ‌گويي در كرمان كه آذرماه امسال برگزار مي شود، مسابقه مي دهند.
«ياسمن عباسي» نخستين قصه‌ گوي بخش عصرگاهي جشنواره با قصه «پيچ پيچي» از كتاب محمد رضا شمس قصه گويي خود را آغاز كرد.
«راحله حاجي نيا» نيز در بخش زنان دومين شركت كننده با قصه «ابري» در اين جشنواره حاضر شد و «نازنين نورالهي» نيز با «اين همه تلق و ملق» از كتاب سرور كتبي در بخش دختران با ديگر قصه گويان در اين بخش رقابت كرد.
«عفت تفضلي» كه سال گذشته نيز در بيستيمن دوره اين جشنواره حضور داشت، با قصه«ماهي كوچولو» از كتاب «صمد بهرنگي» به اين جشنواره آمد.
در ادامه اين مراسم قصه گويي «مرضيه رييسي» در بخش دختران با داستان «راسو و زاغ»از ادبيات شفاهي به روي سن قصه گويي رفت.
هم چنين «حنانه باعثي» در بخش عصرگاهي اين جشنواره با قصه «جغد و داركوب» از كتاب برايان و ايلد اسميت در بخش دختران قصه مي گويد.
«هانيه هادي نژاد» از مجريان و قصه گويان حوزه كودك و نوجوان است كه با قصه « كلوچه هاي خدا» از كتاب كلر ژوبرت در بخش زنان به بيست و يكمين جشنواره قصه گويي آمده است.
ديگر قصه گوي اين جشنواره احمد رنجبر در بخش مردان است كه با قصه«مرغ باهوش» از كتاب «مهدي آذر يزدي» به اين جشنواره پا نهاده و «آناهيتا محلفي» از ديگر قصه گويان دوره گذشته نيز امسال با قصه «يه آرزو تو قلبشه» از مجله سيمين بازرگان در اين رقابت تنگاتنگ شركت كرده است.
ادامه اين جشنواره را «هديه زين الديني» با قصه «كرم اندازه گير» از كتاب لئوليوني» در بخش دختران ادامه مي دهد و «مليسا پوري زاده» نيز با قصه«راز آن درخت» براي راهيابي به بخش منطقه اي اين جشنواره به روي سن مي رود.
قصه «فندقي و كار بزرگ» اثر محمدرضا يوسفي را «فايزه مهرافشان» در بخش زنان قصه گويي مي كند و «بي بي فاطمه ساحلي زادگان» با قصه«روزي» اثر مژگان عباسي، پروانه ماندگاري و مجيد ذاكري» از شاعران و نويسندگان استان هرمزگان اين جشنواره را ادامه مي دهد.
«پريزاد و پسرپادشاه» عنوان قصه « فاطمه بهرام نژاد» است كه در بخش زنان قصه گويي مي كند و «الهام اشرافي جاسكي» نيز در بخش زنان از «قنديل كوچك» از كتاب غسان كنفاني ترجمه غلامرضا امامي مي گويد.
« صفا افشاري» در رقابتي تنگاتنگ « ملكه گلها» را قصه‌گويي مي كند و مبينا جعفري با «كلوچه خوشمزه» قصه گويي اين دوره را ادامه مي دهد.
رقابت براي دستيابي به بخش منطقه اي بيست و يكمين جشنواره قصه گويي با قصه«اين همه تلق و ملق» اعظم خليلي ادامه دارد.
پايان بخش اين دوره از جشنواره قصه گويي در استان هرمزگان با «عبدالرسول معيني» با قصه «كلو و ملو» در بخش پدربزرگ ها است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در بخش نخست بيست و يكمين جشنواره قصه گويي استان هرمزگان در بخش استاني كه با اجراي 19 قصه گو در بخش دختران، زنان و مردان و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها همراه بود، «لنا علوي» با قصه «بز و ميش» از كتاب افسانه شعبان نژاد، «زهرا فرزين نسب» با داستان «نمكي» از كتاب ناصر يوسفي، «زهرا محمدي نژاد» با قصه «مُم حسين» از ادبيات شفاهي، «سعيده پوازي» با قصه «قيچي كه دنبال كار مي گشت» از كتاب منيره هاشمي و «مبينا سبزه» با قصه «يك راه بهتر» از كتاب نورا حق پرست در بخش دختران به روي سن رفتند.
همچنين «فاطمه غلامزاده نخلي» با قصه «تيستو سبز انگشتي» از كتاب موريس درونون ترجمه ليلي گلستان، «معصومه ميري» با قصه «آقاي هزارپا و كفاش» از كتاب سامگيس زندي، «فاطمه رشيد» با قصه «قور قورك» از كتاب علي خانجاني، «زهرا گلزاري» با قصه «بازي مدادها» از كتاب امير مراد، «زهرا رحماني» با قصه «آسياب بچرخ» از كتاب سرور كتبي و «زهرا حميدي» با داستان «دوستي خاله خرسه» در بخش زنان قصه گفتند.
«عليا آذرخش» با قصه «من و كنار» و «هدي كهوري نژاد» با قصه «اگر اين چوب مال من بود» از كتاب محمد رضا شمس در بخش مادر بزرگ با رفتن بر روي سن قصه گويي كردند.
«فاطمه غفاري سروستاني» با قصه «آدم كوچولوي شجاع» از كتاب ناهيد مهدوي اصل در بخش زنان و مردان و «رضا غريب آزاد دريايي» با قصه «مرد خاركن و بي بي سوك سوكو» از كتاب سهراب سعيدي نويسنده مينابي در بخش مردان در اين جشنواره به روي سن رفتند.
همچنين «اميد تركماني» با قصه «فرشته اي از آسمان» از كتاب ناصر كشاورز ، «نجوا آزاد» با داستان «روباه دم بريده» از ادبيات شفاهي ، «شادي آزاد بشمي» با قصه «دوستي خورشيد با فلفل هاي رنگي» و «محمدعلي قويدل» با قصه «منتيل پا» از كتاب مهرداد شكوهي نيز در مرحله نخست به قصه گويي پرداختند.
به گزارش ايرنا، مرحله استاني بيست و يكمين جشنواره بين ‌المللي قصه‌ گويي در هرمزگان با شركت 38 قصه گو در حال برگزاري است پنج نفر در مرحله استاني اين دوره به بخش منطقه اي آن كه در آذرماه امسال استان كرمان برگزار مي شود، راه مي يابند.
9887/6048