۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۸:۰۸
کد خبر: 83066043
T T
۰ نفر
هشت دانش آموز البرزي به جشنواره كشوري كتابخواني راه يافتند

كرج-ايرنا- مديركل آموزش و پرورش البرز اعلام كرد: هشت دانش آموز اين استان به جشنواره كشوري كتابخواني دانايي و توانايي راه يافتند.

خسرو ساكي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 150 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه اول و دوم درمرحله استاني اين جشنواره كه هفته گذشته برگزار شد، شركت كردند.
وي اظهارداشت: در نتيجه اين رقابت ها عماد پاشايي از مدرسه شاهد آموزش و پرورش ناحيه يك و سيد مهدي ميرحسيني از مدرسه شهيد رجايي طالقان در مقطع متوسطه اول به ترتيب رتبه اول و دوم را كسب كردند و به مرحله كشوري راه يافتند.
وي از هستي مشايخي از مدرسه شهيد فتوتي آموزش و پرورش ناحيه چهار كرج و ثنا شباني از تيزهوشان آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در دوره متوسطه اول كه حائز رتبه اول و دوم در مرحله استاني شدند به عنوان ديگر دانش آموزان البرزي به مرحله كشوري جشنواره كتابخواني نام برد.
ساكي تصريح كرد: مهدي رستمي از مدرسه شهداي دانش آموز اشتهارد و اميرحسين مقيم از شهيد شيرودي آموزش و پرورش ناحيه يك كرج در دوره متوسطه دوم موفق به كسب رتبه اول و دوم شدند و به جشنواره كشوري رفتند.
وي اضافه كرد: مبينا ضيايي نسب از فرزانگان آموزش و پرورش ناحيه 2 كرج و سيده فاطمه ميرباقري از دبيرستان حضرت آيت الله خامنه اي ساوجبلاغ در دوره دوم متوسطه به ترتيب رتبه اول و دوم را كسب كردند و به جشنواره كشوري كتابخواني دانايي و توانايي راه پيدا كردند.
ساكي با اشاره به اينكه در مرحله مدرسه اي جشنواره كتابخواني دانايي و توانايي 10 هزار دانش آموز البرزي به رقابت پرداختند، خاطرنشان شد:اين مسابقه به صورت هماهنگ و با شركت دانش آموزان دختر و پسر پايه هاي مختلف تحصيلي در مدارس البرز برگزار شد.
وي هدف از برگزاري اين جشنواره را گسترش فرهنگ مطالعه در بين دانش آموزان و والدين و ايجاد انگيزه در مطالعه بيشتر كتاب هاي درسي و غير درسي در بين جامعه هدف ، رشد تخيل كودكان ، پركردن اوقات فراغت، افزايش دانش و شناخت در دانش آموزان ذكر كرد.
ساكي با بيان اينكه جشنواره كتابخواني دانش آموزي دانايي و توانايي در چهار مرحله ‌مدرسه‌اي، منطقه‌اي، استاني و كشوري برگزار مي‌شود، ادامه داد: مرحله كشوري اين مسابقه آبان ماه امسال در اردوگاه شهيد باهنر تهران برگزار مي شود.
وي از جمله عنوان كتاب هاي مسابقه كتابخواني كشوري در مدارس را باغ كيانوش، پهلوان پهلوانان، جادوگر دهكده سبز و رفاقت به سبك تانك و سفر نام برد.
مسابقه دانايي و توانايي از سال تحصيلي گذشته همزمان با سراسر كشور در البرز آغاز شد.
استان البرز 442 هزار و 500 دانش آموزدارد.
2819/ 6155